Hej!
Säkert ett simpelt svar men.... Vårt powermax complete (köpt i England) visar gul triangel. I displayn står det READY men även TRBL. Det går att larma på och larma av som vanligt. Har bläddrat i guiden - men var/hur hittar jag vad felet är??

Mvh
 
Något är fel :)

Det är omöjligt att säga vad, men kolla att alla sensorer fungerar som de skall (gör ett promenadtest) och att ett ev. mobiltelefonabonnemang/-kontantkort fortfarande är giltigt. Powermax Pro ger "Systemfel" när kontantkortet löper ut.
 
Tack för tipset!

Mobilabb. är det inte - har kollat det redan. Ska göra en walktest ikväll så får vi se om det kan ge svaret...
 
Lite dröjsmål... men
Mobil abb är det som sagt inte. När vi trycker oss framåt står det "comm failure" ???? Inget är ändrat på larmet eller inställningarna. Någon som har tips???
 
Får känslan att du har haft ett "överföringsfel" detta innebär kortfattat att larmet har försökt skicka ett larm utan att lyckas. Genom att göra larmet strömlöst så försvinner det troligtvis med har detta löst problemet?
Prova att dra ett larm och kolla så det kommer fram till mottagaren!
Kan vara så att mottagaren inte har bekräftat att larmet är mottaget. (2an)
 
De flesta informationsfelen försvinner om man loggar på huvudenheten med adminkonto och sedan går ur igen. Det räcker ofta som reset.

Jag brukar lite till och från få gul varning från just Comm failure, oftast beroende på att mitt bredband har krånglat när det ska skickas något meddelande.
 
Kanske har du redan fått svar, kanske lever du med ditt felmeddelande eftersom det hela tycks fungera.

Om du har en GSM-modul som du använder så kan felmeddelandet bero på att larmet är inställt på att larma för att du har ett telelinjefel (ingen fast lina). Det går att stänga a, se översta videon:
http://www.klsab.se/larm-video-for-instruktion-och-programmeringshjalp/41

Det är ju bra att bli av med onödiga felmeddelanden eftersom man annars inte märker nyuppkomna fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.