2 235 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Powermax complete fråga
Hej!
Säkert ett simpelt svar men.... Vårt powermax complete (köpt i England) visar gul triangel. I displayn står det READY men även TRBL. Det går att larma på och larma av som vanligt. Har bläddrat i guiden - men var/hur hittar jag vad felet är??
Mvh
Säkert ett simpelt svar men.... Vårt powermax complete (köpt i England) visar gul triangel. I displayn står det READY men även TRBL. Det går att larma på och larma av som vanligt. Har bläddrat i guiden - men var/hur hittar jag vad felet är??
Mvh
Något är fel
Det är omöjligt att säga vad, men kolla att alla sensorer fungerar som de skall (gör ett promenadtest) och att ett ev. mobiltelefonabonnemang/-kontantkort fortfarande är giltigt. Powermax Pro ger "Systemfel" när kontantkortet löper ut.
Det är omöjligt att säga vad, men kolla att alla sensorer fungerar som de skall (gör ett promenadtest) och att ett ev. mobiltelefonabonnemang/-kontantkort fortfarande är giltigt. Powermax Pro ger "Systemfel" när kontantkortet löper ut.
Skriver feedback för de som är intresserade..
Googlade runt och på en sida (https://runmysecurity.desk.com/customer/portal/articles/806769-comm-failure) hittade jag att om man hade ett larm som funkat som det skulle men sedan visade info COMM FAILURE, så skulle man göra det helt strömlöst. Testade - och då försvann felet. Allt är nu som det ska igen.
Googlade runt och på en sida (https://runmysecurity.desk.com/customer/portal/articles/806769-comm-failure) hittade jag att om man hade ett larm som funkat som det skulle men sedan visade info COMM FAILURE, så skulle man göra det helt strömlöst. Testade - och då försvann felet. Allt är nu som det ska igen.
Får känslan att du har haft ett "överföringsfel" detta innebär kortfattat att larmet har försökt skicka ett larm utan att lyckas. Genom att göra larmet strömlöst så försvinner det troligtvis med har detta löst problemet?
Prova att dra ett larm och kolla så det kommer fram till mottagaren!
Kan vara så att mottagaren inte har bekräftat att larmet är mottaget. (2an)
Prova att dra ett larm och kolla så det kommer fram till mottagaren!
Kan vara så att mottagaren inte har bekräftat att larmet är mottaget. (2an)
De flesta informationsfelen försvinner om man loggar på huvudenheten med adminkonto och sedan går ur igen. Det räcker ofta som reset.
Jag brukar lite till och från få gul varning från just Comm failure, oftast beroende på att mitt bredband har krånglat när det ska skickas något meddelande.
Jag brukar lite till och från få gul varning från just Comm failure, oftast beroende på att mitt bredband har krånglat när det ska skickas något meddelande.
Kanske har du redan fått svar, kanske lever du med ditt felmeddelande eftersom det hela tycks fungera.
Om du har en GSM-modul som du använder så kan felmeddelandet bero på att larmet är inställt på att larma för att du har ett telelinjefel (ingen fast lina). Det går att stänga a, se översta videon:
http://www.klsab.se/larm-video-for-instruktion-och-programmeringshjalp/41
Det är ju bra att bli av med onödiga felmeddelanden eftersom man annars inte märker nyuppkomna fel.
Om du har en GSM-modul som du använder så kan felmeddelandet bero på att larmet är inställt på att larma för att du har ett telelinjefel (ingen fast lina). Det går att stänga a, se översta videon:
http://www.klsab.se/larm-video-for-instruktion-och-programmeringshjalp/41
Det är ju bra att bli av med onödiga felmeddelanden eftersom man annars inte märker nyuppkomna fel.
Liknande trådar
-
Visonic Powermax complete problem med GSM-350 detektering
Villalarm & Hemautomation -
Key Zone i Powermax Complete
Villalarm & Hemautomation -
Använda VIsonic Powermax complete utan telelina
Villalarm & Hemautomation -
Hemlarm Visonic Powermax Complete
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Hemautomation ihopkopplad med Visonic Powermax Complete Larm
Villalarm & Hemautomation