Slagit in utemöblerna. Vill passa på att tipsa om små vita plastklämmor jag köpte på Clas Ohlson. Med dem kunde man nypa fast i pressenningen och på så sätt få punkter att knyta fast lina i precis där det behövdes. Svinigt dyra, fyra för hundra, men ack så bra.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Slagit in utemöblerna. Vill passa på att tipsa om små vita plastklämmor jag köpte på Clas Ohlson. Med dem kunde man nypa fast i pressenningen och på så sätt få punkter att knyta fast lina i precis där det behövdes. Svinigt dyra, fyra för hundra, men ack så bra.
Lessen å va en party pooper, men biltemas svarta e mycket bättre å halva priset ;)
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
D09
D09 skrev:
Laddat ner appen Qapital för hemmaekonomi, riktigt kul grej :)

Försökt ställa in ledslingorna via något konstigt digitalt ut i proppskåpet...
Får se kl 23 om jag gjorde rätt 😃😃
Hittills har utebelysningen ( led ) varit på dygnet runt..

Ska logga lite kärlek i vedpannans journal och ser fram emot morgondagen då nästa förändring slår i vattensfalls ( fördröjda ) kw redovisning... Går sakta ner men tycker fortfarande att förbrukningen är för hög.

Vill ligga på mellan 5-7 kw/h per dygn.. Max 😉
Fel bild..

ImageUploadedByByggahus.se1380228330.511270.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vattefall säger du, men det där ser väl inte ut som deras EnergyWatch, vad är det för tjänst du har där?
 
D09
thomasx skrev:
Vattefall säger du, men det där ser väl inte ut som deras EnergyWatch, vad är det för tjänst du har där?
Deras vanliga på "mina sidor"

Helt ok men några dagars fördröjning :(
 
Idag blir det en tur till badrumsfirman för att kika på detaljer som handdukstork, toarullehållare fler skåp och sådant till nya badrummet.
 
Slipat väggar i källaren då jag snart tvingas flytta mitt kontor från övervåningen ner till en gammal klädgarderob. Svettigt och dammigt, men med hjälp av andningsmask, kåpor och skyddsglasögon såg (och lät) jag ut som Darth Vader till sonens stora förtjusning. Alltid roar man någon.
 
Lossat all el på pannan, tömt pannan på vatten, druckit en pilsner i ångbastun i pannrummet.. ;) Väntar på att pannan ska bli tom sen blir det att meka bort alla rör och invänta polaren som ska hjälpa mig att slita bort 300kg panna till en palldragare. Sen blir den in med en begagnat Thermia Biomatic pelletspanna. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Y
målat några omgångar på en dörr samt slipat lite på nya väggarna
 
Monterat en innerdörr och ett gäng spotlights...
 
Nu är alla rör bortkopplade från pannan, hoppas vi rår på aset jag och min kompis. Ska väl inte vara så farligt, drog ju in den för två år sen.. :D Värre blir det väl att få ner "nya" pannan till garaget. :)
 
Skriver lite intermittent här i tråden. Tycker det är kul läsning när man borstar tänderna, dock orkar jag sällan skriva något via telefonen. Eloge till er som uppdaterar frekvent!

Själv har jag nitat tillbaka lite plåtar runt ett källarfönster där jag murat in ny tegelbalk ovanför, flyttat lite på ett markrör till ett blivande eluttag till julbelysning samt sopat trottoaren. Blev att traska en vända till tippen och slänga en rullebör mög oxo.
 
Jag har dammsugit.
 
johankr skrev:
Grävt bort en stubbe framför huset. Det var bland det värsta jag gjort. Tog flera timmar och frestade ryggen rejält. Grävde, högg med yxa och drog i den med hjälp av spännband kopplat till draget på bilen. Ett rejält band men det gick av stup i kvarten. Höll på att elda upp kopplingen också. Men upp kom den, stubbuslingen!

Hyra in maskin? Nej nej. Allt ska man lyckas med själv... 
Provade inte med högtryckstvätt och tigersåg?
 
Har äntligen röjt ur garaget så jag kunnat köra in bilen för första gången:
P1020314 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Brädorna som låg där har nu hamnat ute (det som är mest skräp) respektive på stall-loftet (det som är prima virke):
P1020315 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P1020319 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu skall garaget användas för vitvaxning av innerpanel före montering i sov- och matrum.
Förhoppningsvis blir det klart tills Little Honda vill in under tak när snön kommer :)
 
  • Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.