Idag damp det ner ett reklamblad från Noblessa med otroligt låga priser på kök där även vitvaror från Siemens ingår i paketet. Någon som har erfarenhet av denna köksleverantör. Vi har varit inne på ett kök från IKEA då vi kallt räknar med att våra småttingar kommer att sätta sina bomärken både högt och lågt i huset då kan man med gott samvete byta kök när dom blivit lite förståndigare.
 
Vi valde noblessa.
Köket är ca 25 m2 o gick på 100 med top of the line grejer från siemens.
 
Hejsan!
Vi har precis beställt ett Noblessa-kök. Vi har ett stort kök så priset slutade på 130 000. Dyrt, men då ingick de vitvaror som Vi ville ha. En salig blandning av Gorenje, Husqvarna och Siemens (det enda som blev Siemens var diskmaskinen).
Då vi, till slut, fick offerten från IKEA slutade den på 96000 - och då måste man bygga ihop allt själv!
Noblessa kommer ihopmonterat. De fraktar hem och bär in alltihop. Hålen är t o m gjorda för handtagen.

Eftersom Vi valde otroligt mycket utdragbara lådor så steg givetvis kostnaden ganska rejält. Hörndiskbänken var inte heller gratis... Däremot fick jag ta bort granitskivan... Kanske man kan spara några slantar senare för att få dit den där granitskivan...
Nåja, hur som helst räknar Vi med att få ett kök som vi verkligen kommer att trivas med. Det är ju där vi tillbringar den mesta tiden då vi är hemma.

Noblessa i Uppsala hade mycket seriösa och proffsiga försäljare. Kom med tips och idéer då man själv låst sig i sitt tänkande. SuperBra!!! Ett bra bemötande är mer värt än vad man tror.
Nu har vi visserligen inte fått köket än men hittills är vi mycket nöjda =)
Köken i deras "reklamblad" är ganska små men priserna är ändå mycket konkurenskraftiga.
Vi var t ex inne och kollade på HTH-kök. Där var det tillval att få den där funktionen då lådorna "segar sig den sista biten" och då kostade det minsann extra! Detta har både IKEA och Noblessa som standart. Simpelt av HTH tycker jag.
Skulle vi ha tagit ett liknande kök på HTH hade det gått på nästan det dubbla.

Jag tycker nog att Du ska ge Noblessa en chans. Hoppas att du blir lika nöjd med, åtminstone, servicen.

Om du vill kan du titta på köket här:
http://www.bjorknet.com/~annae/

Lycka Till!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.