Vi har precis köpt hus och föregående ägare har målat en fondvägg i sovrummet. Resultatet är undermåligt. De har knappast använt maskeringstejp eller något för att få det jämt. I väntan på rejäl renovering vill vi nu dölja just hörnen för att slippa se färgspillet. Närmast till hands som påminner om sån list jag tänker på är kvartsstav. Men i och med att alla byggvaruhus har dessa inom kategorin golv undrar jag över om det jag är på jakt efter har ett annat namn.
Hörnen är inga kanthörn utan invändiga vägg mot vägg så att säga.
 
Mio skrev:
Vi har precis köpt hus och föregående ägare har målat en fondvägg i sovrummet. Resultatet är undermåligt. De har knappast använt maskeringstejp eller något för att få det jämt. I väntan på rejäl renovering vill vi nu dölja just hörnen för att slippa se färgspillet. Närmast till hands som påminner om sån list jag tänker på är kvartsstav. Men i och med att alla byggvaruhus har dessa inom kategorin golv undrar jag över om det jag är på jakt efter har ett annat namn.
Hörnen är inga kanthörn utan invändiga vägg mot vägg så att säga.



Jag säger samma kvartsstav.
 
Kvartslist är väl det man först tänker på. Men du kan använda hålkärlslist, smyglist, skugglist... Det är bara att välja.
 
Det spelar väl ingen roll var man förvarar listerna på byggvaruhuset en kvartsstav/kvartslist är ju densamma oavsett om du spikar den längs ett golv eller en vägg.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.