Det finns en del trådar som behandlar detta men jag har inte hittat någon som tar upp just vårt "problem"

Förutsättningar:
Dränerat
Utgrävt, gjutigt ny platta med isolering
Vattenburen golvvärme
Inga fuktproblem efter detta.
Nu behöver jag lite ideer om vad för typ av golv vi ska ha.
Det kommer vara bla 2 st sovrum i detta utrymma.
Det ska gå att slå upp och ta ner väggar efter det att golvet är lagt utan att få en massa fula skavar/fixar i golvet.

Det första man kommer att tänka på är givetvis klinkers men det har frugan sagt nej till och det är inte så mysigt att ha i sovrum.
Parkett golv blir ju lite svårt slå upp vägg på iom att det flyter och sedan är trägolv det bästa valet i en källare.

Är det någon som har några bra ideér?
 
Du vill ha möjlighet att sätta upp en innervägg och även kunna ta bort den utan att byta golv?
 
MTech skrev:
Du vill ha möjlighet att sätta upp en innervägg och även kunna ta bort den utan att byta golv?
Precis... och det ska fungera i en källare.
 
Ett textilgolv som andas så att fukt kan vandra genom betongen. T.ex. en nålfiltsmatta på betong borde vara mjukt och skönt att gå på och fungera bra med golvvärme, och om du ska flytta en vägg så bör man kunna skära och komplettera. En skarv bör inte synas.

En annan idé skulle kunna vara att använda textilplattor, som egentligen är tänkta för kontorsmiljöer. Då borde ni kunna fixa en snyggt mönster också om ni vill.
 
Har funderat på nålfiltsmatta, men jag trodde sådana var mer eller mindre banlysta från källare.
Hur blir det med värmen från golvet? Hindrar inte den värmen att komma upp i rummet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.