larsbj skrev:
Lite beroende på vilken folie du använder finns risk att det suger tätt runt sånt nät.
Kanske det, vi får se. Tänkte använda det och åldersbeständig byggplast.
 
Några tips på vad jag kan ha för nippel mellan plasten och slangen?
 
thomasx skrev:
Några tips på vad jag kan ha för nippel mellan plasten och slangen?
Enklast är att ta in slangen i kanten, några varv butyltejp runt slangen och kläm den mellan plasten och den butyltejpen som håller plasten som på bilden.

2-Vakuum-injektionsform%202c.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, sådär kan man kanske göra ja, åsså in under nätet också då så inte plasten suger in i slangen. :)
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Becker för fina torra lamellpumpar. Finns en hel del på tyska Ebay. Har själv en mindre enfas Becker, de tåler att gå kontinuerligt och är tämligen underhållsfria.
 
Där fanns en del ja. Fast det känns lite riskfyllt att köpa en beg vakuumpump från tyska ebay. Känner inte för att sitta och mecka med en sådan sen. Har å göra så det räcker :)
 
På firman jag jobbade på byggde jag en vakuumpackade med hjälp av kompressorn från ett havererat kylskåp (kondensorn var kass). Mätte aldrig hur mycket vakuum det blev, men det räckte till firmans behov.
 
Det enda som direkt slits i en torrlamellpump är lamellerna av grafit. Lätta att byta, förstår dock vad du menar med ännu fler prylar att förbarma sig över...
 
Här finns mycket bra info och utrustning för epoxylaminering med vacuum, påsar, pumpar och smådelar som nipplar mm:

http://www.r-g.de/en/

Har inte handlat där själv, inte gratis men nog hög kvalitet.
 
Ja där finns visst det mesta man kan önska sig och lite till :)
 
Den här länken har varit uppe tidigare här på bh men den tål att upprepas
http://www.joewoodworker.com/
Han har bla en snabb koppling påminner om luft påfyllare för däck. Har försökt att hitta liknande i sverige men det var några år sedan.

pär
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.