Nu r det 15 dagar kvar tills vi får nycklarna och radhuset är helt betalat och affären avslutad. Vi har tidigare bott i en tvåplans lägenhet med denna planösningen (Ni får ursäkta mina skitfula skisser) Solbo planlösning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi ska nu flytta till detta radhuset http://bostad.at/lagenhet/runhallen/granitvagen-7b-runhallen-16951
Som har denna planlösningen runhällen planlösning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vet faktiskt inte hur många kvm den lägenheten vi hade i Solbo var på, men gissningsvis 78 kvm för det är vad alla andra sålda 3: or med samma hyra har legat på.
Runhällen skall vara ca 81 kvm.
Här är min oro/nojja kommer detta räcka till oss? Det känns som att Runhällen är så himla mycket mindre..eller lurar jag mig antagligen på att det är enplans? (skisserna är ju inte direkt skalenliga men har försökt få med lite proportioner)
Är så orolig att vi ska flytta in och så känner vi gud vad litet..Kanske är detta en helt vanlig flyttnojja? Ni andra som har flyttat har någon känt så?
 
Ett enplanshus kommer väl upplevas större. Man använder ju hela ytan.
 
Mikael_L
Du nojar bara lite. :)
Det är lätt hänt, över nästan vad som helst, man blir ofta förvånad när man sen kikar i backspegeln.

Fin planlösning på nya stället
Det där blir jättebra det !

Grattis till nya lyan och lycka till med flytten. :)
 
När vi var och tittade på det s tyckte vi planlösningen var väldigt fiffig att alla rum ligger runt hallen sådär känns väldigt yt effektivt.
Vad jag också funderar lite på med planlösningen är om man skulle vilja göra om lägenheten till en 4:a pha tillökning går det med denna planlösning?
 
Men hallå!

Där är ju två sovrum redan. Hur många är ni?

Även om ni får tvillingar vill de nog gärna dela rum några år.

Illrarna kan väl bo i köket (eller på altanen).

Men det ser lite märkligt ut att dörren till lilla sovrummet ligger nere vi entrédörren,
och inte mer centralt längre upp i hallen.
 
Hehe vi är två spelnördar:p Vilket innebär vi behöver ett sovrum till datorerna :p Och det lilla sovrummet är verkligen LITET är lite orolig att vi inte får in två bord, med två stolar för två datorer ...:/ Och skulle ma då få tillökning av familjen ja då blir det trångt :p
 
Katten12, den dagen ni får tillökning i familjen kan jag garantera att det inte blir mycket spelat.

Småbarn är ett otroligt välgjort och fängslande spel IRL som dessutom pågår 24/7.
Och det kommer uppdateringar varje dag, år efter år :)


Så då kommer ni nog att sälja datorerna på Blocket.
Och undra vad ni fann så fängslande med datorspel överhuvudtaget ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Sailorman och 5 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Katten12, den dagen ni får tillökning i familjen kan jag garantera att det inte blir mycket spelat.

Småbarn är ett otroligt välgjort och fängslande spel IRL som dessutom pågår 24/7.
Och det kommer uppdateringar varje dag, år efter år :)


Så då kommer ni nog att sälja datorerna på Blocket.
Och undra vad ni fann så fängslande med datorspel överhuvudtaget ;)
Tänkte faktiskt precis på samma sak :)
Ska dock erkänna att jag fortfarande spelar lite trots att jag fått barn. Jag bara byte datorn mot ett ps3.
 
hahaha har svårt att tänka mig att dataspelandet försvinner, det är lite som att folk säger at de ska slutaa röka när de får barn :p hän der bara inte förutom för ett par få som lyckas. Jag skulle okså tycka de var tråkigt om intresset skulle försvinna då jag haft det hela livet min pappa hade mig på knäet när han spelade åixlade spel med joystick och a4 stora papperskasetter^^
 
Har ett nintendo Wii hemma, ett skönt gammalt NES och en dator med ett hyfsat grafikkort (iallafall för fyra år sedan). Senast något spelades var för ett halvår sedan då några kompisars barn gärna ville spela lite Wii. Annars samlar grejorna mest damm. Vi har två barn.

Ni har ett stort sovrum. Blir det lilla upptaget av barn så kanske ni kan flytta in datorerna i ert sovrum och spela lite då och då, eventuellt med hörlurar.
 
Fast nu kommer ju nya GTA, då börjar föräldrarna spela igen. :)
 
Nu är ju dator/TV-spel en hobby som kan jämföras med att se film, sköta om en trädgård eller bygga möbler. Med andra ord kommer man alltid ha tid för sin hobby även om man får barn. Dock så blir ju den tiden radikalt mycket mindre när man får barn.

Själv så spelar jag gärna datorspel så ofta jag kan men nu är det ganska exakt ett år sedan jag satt vid datorn sist. Till viss del beror det på mina två små ligister på 1 och snart 4 år som jag måste ta hand om men den främsta orsaken är ändå att jag håller på med en omfattande renovering som stjäl alldeles för mycket av min fritid.
 
Redigerat:
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Det kan även bli så att ni får andra intressen under några år....mina egna kommer och går....
 
Så småningom blir barnen stora nog att själva intressera sig för TV-spel, så då får ni någon att spela med/mot!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.