Bastun går ju alltid att använda som torkskåp om man vill det.
 
Mina föräldrar rev ut sin bastu, badrummet hade ungefär samma planlösning som ditt. Där bastun stod fick ett bubbelkar ta plats, duschörnan löstes med en halvvägg av glasblock mellan badkar och dusch vilket gav badkaret en mysigare och intimare känsla samtidigt som ljuset nådde ända in. (Fönster på motsatta väggen).
Enda lösningen för dom för att kunna få plats med både dusch och bad. Blev snyggt åxå!!
 
Bara för att bekräfta, jag kan alltså inte ha kvar bastun och renovera resten av badrummet?
 
Högt troligen nej.
Det beror på hur tätskikten i nuvarande och framtida kommer utformas.
Man vill ju ha ett tätskikt som är helt från bastun in i badrummet, så vatten från bastningen kan rinna ut på rätt sätt.
 
corre skrev:
Högt troligen nej.
Det beror på hur tätskikten i nuvarande och framtida kommer utformas.
Man vill ju ha ett tätskikt som är helt från bastun in i badrummet, så vatten från bastningen kan rinna ut på rätt sätt.
Nått vatten kan inte rinna där emellan idag, där är en dörr med en rätt hög tröskel mellan badrummet och bastun?
 
Men hur ser det ut under golvet? och mellan golv under bastu och golv i badrum
 
corre skrev:
Men hur ser det ut under golvet? och mellan golv under bastu och golv i badrum
Bra fråga, golvet under våtrumsmattan i badrummet är jag 99% säker på att det är betong, om det är nått under golvet i bastun vet jag inte.
 
Går den mattan in under bastun?
 
corre skrev:
Går den mattan in under bastun?
Nej den viks upp på väggen utanför.
 
Hur ofta badar du i det bef badkaret?
Jag har haft både vanlig och ångbastu och just nu inget av det...är ingen stor badare men saknar ändå en bastu....är nu inne på en vedeldad bastu att bara vara i....
 
Jag personligen, som bastar 2-4 gånger i veckan vintertid skulle aldrig riva en fungerande bastu.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Hur ofta badar du i det bef badkaret?
Jag har haft både vanlig och ångbastu och just nu inget av det...är ingen stor badare men saknar ändå en bastu....är nu inne på en vedeldad bastu att bara vara i....
Haha badat 2 ggr än så länge, dvs 2-0 till badkaret. Om det går ska jag behålla bastun, mest för att hålla kostnaderna nere. Ett sånt bubbelbadkar som jag ville ha kostade upp emot 40000kr, lite väl saftigt för mig.
 
Har själv en bastu stående som sambon använder som förråd just nu, men skulle aldrig i livet riva ut den, även om gångerna man bastar kommer att bli få så finns det inget som slår känslan att koppla av i bastun efter en kall vinterdag. Keep it! säger jag =D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.