2013-09-21 15.55.54.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den sitter som berget och skåran är uppsliten..jag har provat skruvdragare, stor jävla bits, skruvmejsel, det går bara inte.

Hjälp? Tips någon? :)
 
Jag har haft några skruvar som jag inte fått upp med skruvmejsel, men däremot med en mutterknackare/slagskruvdragare som jag tryckte hårt mot skruven.
 
Slagsruvmejsel?
 
Slå på skruvmejseln, slå på godset runt skruven, värma med gasol, dessa saker gör du samtidigt som du försöker lossa skruven

Salle

Edit: felgängad........
 
Salle60 skrev:
Edit: felgängad........
Vad menar du med det?
 
Tack alla! Hur fungerar en slagskruvmejsel?
 
Bara en tanke att det kan vara vänstergänga på den, dvs att du lossar när du drar åt........
Jag tror inte att den är det, men jag hade nog testat lite iaf.

Salle
 
I
Det är ett lock, slår du med slagskruvmejsel riskerar du att slå igenom locket, men annars är det ett mycket bra verktyg.
Jag föreslår hammare och dorn, går det att värma utan att bränna något är det en fördel. untitledhur.GIF
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
amfaren och 1 till
  • Laddar…
Själv tycker jag det ser som gjort ut för en krona eller femma :)
 
I
Realdoolar skrev:
Själv tycker jag det ser som gjort ut för en krona eller femma :)
Jo, tycker jag med, men spåret är visst dåligt. Hade nog behövts ett nytt lock eller att man får ditlödat en vinge.
 
Mitt bästa tips är att du måste skruva med något som verkligen passar perfekt i spåret.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
I
Nyfniken skrev:
Mitt bästa tips är att du måste skruva med något som verkligen passar perfekt i spåret.
Du menar en krona som är deformerad likadant som spåret fast tvärt om?
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Varför vill du öppna den där..?
Hoppas du stängt huvudkranen innan...
 
Har du använt 5-56? Sen är det dorn och hammare enligt #8 som gäller.
 
Tror ni verkligen själv på ide´n att slå med dorn och hammare på en ballofix som sitter monterad på ett vattenrör? Kopparrör uppåt fritt hängande och ett stålrör nerifrån.....om ide´n ska fungera brukar föremålet behöva sitta ganska så bra fixerat när man slår och inte sviktande i ett rör. Det är min erfarenhet, men ni har kanske bättre erfarenhet av att slå på kromade mässings ballofixer.

Men ide´n med att försöka koppla in en diskmaskin i en sådan här vinklad modell av ballofix verkar inte direkt som om den är fackmässig.....

Men till det stora felet är ju att diskmaskinen inte får kopplas så utan ska kopplas till en anslutning som har avstängning ovanpå diskbänken. så antingen borde man kapa kopparröret ovanför ballofixen och gå upp med ett rör till en separat avstängning monterad i diskbänken och därifrån till diskmaskinen alternativt så monterar man en ny blandare med inbyggd avstängning och då kan man ju använda sittande ballofix som den är.
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.