Hej,
Många badrum, även i nyproduktion, verkar ha mycket svårt att klara sig ifrån anmärkningar som vibbar ej fackmässigt. Är det så fruktansvärt svårt att följa BKR? Vad beror detta på?

Finns det några säkrare kort för privatpersoner? Comfortbutiken tänker jag i första hand på. De är ju lite dyrare, men verkar sällan klagas på. Någon med erfarenhet av Comfort? Deras garanti?

Ni som jobbar med badrum, vad beror alla badrumsproblem på? Infästning vid golvbrunn och tätningringar - rocket sience?
 
Nej jag tycker inte det är speciellt svårt att följa BKR, det som jag tycker kan vara det största hindret är kundens pengar... Och ibland även oförstående från kunder att saker kan ta längre tid än förväntat, en flytspackling som inte blir 100 och en kund som har skrivit in vite och det MÅSTE vara klart i tid, ska man spackla om så hinner man inte då förstår jag att någon kanske chansar och tätskiktar ändå

som tur är så har jag inte råkat ut för någon sån kund än

Bästa hanverkaren måste vara en enskildfirma utan anställda, där ägaren har en normalt god ekonomi kanske med eget hus osv... jag är iaf "livrädd" för att åka på en vattenskada som jag orsakat, med följd att man kanske kommer på och kronkalle kommer och tar huset...
 
Ja, enskild firma borde ju vara mer säkert. Min farhåga där är att det finns för många kockar i röran att skylla på. Eller kan det finnas enskilda firmor som tar på sig totalentreprenad inkl el, röris....
 
Jag brukar ta på mig total, men plockar in elektriker och rörmockare som jag "alltid" anlitar

efter några jobb så vet alla hur alla vill ha det och det funkar klockrent
 
  • Gilla
mattetvilling och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.