Både jag och karln är, jag ska inte säga inkompetenta (jag har ju läst mycket här ;), men vi är helt klart inte rutinerade när det kommer till hus etc. Kan jag få råd angående besiktningsprotokollet inför eventuellt husköp? Det finns väl inga större bekymmer med att länka till det här? Tänk om ägaren blir arg och säljer till nån annan bara för att! ... ;)

Vi gillar verkligen huset, och skulle ha råd att vidta endel åtgärder för att bättra på vissa saker (utrymme i budgeten till ev takbyte framåt etc). Kompletterande besiktning skulle göras när någon visar intresse, då det nuvarande protokollet gjordes i februari.

Vågar jag skriva så offentligt här att vi är intresserade av ett visst hus? Jag blir nervös av sägandet "what goes on the internet, stays on the internet".
 
Maskera adress m.m. känslig info så kan du lägga upp den sedan.
 
Får man ta ett dokument någon annan skapat och ändra det? Irrelevant på ett sätt, men..
 
Eller ska jag copy pastea texten som är relevant?
 
Använd dokumentet du fått, men täck över all info som avslöjar exakt vilket hus det gäller samt dess nuvarande ägare.
 
Hur gör man det i en PDF? Förlåt, verkar född i farstun, men behöver verkligen hjälp av kunskapen härifrån.
 
Jag kan hjälpa dig, men då måste du förstås lita på mig :) Jag kan ordna en redigerad pdf och lägga ut.

Hör av dig via PM i så fall.
 
Du kanske kan öppna pdf filen och spara den i ett annat format , tex Word och redigera den och sedan lägga upp den.
Annars finns det program för att redigera pdf filer , men kom ihåg att spara orginalet så det inte blir förstört för er.
 
Det besiktningsprotokoll jag har tillgång till ligger ute på annonssidan för huset, så där är det inga problem med tillgången. Ska se vad jag kan göra annars. Finns det ett privat protokoll som är tydligare eller är det alltid bara ett som används?
 
Det är ett normalt besiktningsprotokoll. Tanka ned det eller ge länken till någon här på forumet som du litar på och som inte har något eget intresse av huset, men som kan redigera pdf:er. Det går på en minut.
 
Du är PM'ad!
 
Kom på en sak. Man kanske inte kan ladda upp pdf:er här? Säg till om du behöver hjälp med en plats att lägga den på och länka till.
 
KOm filen med förresten eller är det bara jag som kan se den?
 
Den går att se, men läs mitt PM nu.
 
Haha borde be moderator att ta bort den här tråden och börja om helt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.