Tänkte jag skulle införskaffa dessa

http://elbutik.se/product.html/led-puck-m-vit-5w-500ma-2700k?category_id=15227

Längst ner på den sidan finns det två drivdon att välja på, har jag fattat det hela rätt om den som har 2x4 st 5,5w spottar klarar att driva totalt 8 st?

Det står att kanalerna måste belastas lika, betyder det med andra ord att det funkar med 2,4,6,8 spottar men inte med 1,3,5,7 st?

Nu till nästa fråga...

Styrs med hjälp av återfjädrande tryckknapp (vanlig strömbrytare med en impulsfjäder) eller med 1-10V dimmer.

Vilken ska jag välja, har för övrigt ELJO Exxact Primo på strömbrytare/vägguttag så det vore trevligt med samma serie.
 
Den med max 2x4 måste ha lika många lika stora lampor på båda kanalerna, 2x1, 2x2, 2x3, 2x4
Inte 1+2, 1+3, 1+4, 2+1, 2+3, 2+4 osv..
Återfjädrande impuls är lättaste sättet då exxacten går att förse med impulsfjäder i efterhand!
 
Det går alldeles utmärkt att göra så.
 
Tackar :)
 
Nu har jag fått hem dom med drivern 2x25

Ska jag dra fasen via strömbrytaren med impulsfjäder och in på L och dimmer switch eller bara till en av dom?

Hur vidarekopplar jag enklast 4 spottar?
 
Ska dom seriekopplas eller parallellkopplas?
 
Seriekopplas, konstantström 500mA.

Fast fas på L, nolla till N, tändtråd från din brytare med impulsfjäder till Switch-Dim och glöm inte jord!
 
Kopparkullen skrev:
Seriekopplas, konstantström 500mA.

Fast fas på L, nolla till N, tändtråd från din brytare med impulsfjäder till Switch-Dim och glöm inte jord!
Tack, underbart med kunnigt folk. Där det står 1-10 v DC lämnas tomt? Gissar att det är inkoppling för annan dimmer?
 
blazern skrev:
Tack, underbart med kunnigt folk. Där det står 1-10 v DC lämnas tomt? Gissar att det är inkoppling för annan dimmer?
Jepp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.