Jag sitter och skissar på ett enplanshus i vinkel.

Jag vill få med följande: Stort föräldrasovrum (ca 17-19kvm), 2 sovrum ca 11-13 kvm, kök ca 20 kvm, allrum ca 18-22 kvm, vardagsrum ca 25-30 kvm, badrum ca 7-8 kvm.

Sovrum som ligger från solsidan, vardagsrum med nedsänkt golv eller med ryggåstak. Valmat tak? Tak över enrté och uteplats.

Är det någon som känner till en husmodell som passar in på denna beskrivning?

det närmaste jag kommer är ett BORO hus, närke 144 tror jag att den heter.

Bilder med mera är önskvärt.
 
Hej,

Vi bygger Götenehus Fagerås modell. Det uppfyller precis det som du önskar.

Mvh
Adam
 
OK! då ska jag kika på den!
 
Faluhus Ängsgården ligger nära mitt ideal.
En vinkel på den så ...
 
På Götenehuset Fagerås så var stora sovrummet, i mitt tycke på gränsen till trångt och så saknar jag tak över uteplats.
 
Faluhuset var intressant. Kanske går det spegla sovdelen så att de inte hamnar på solsidan. I vårt nuvarande hus har vi sovrummen mot söder och det blir varmt på sommaren!

Är det ute med valmat tak och putsad fasad?
 
Varför lämnar du inte in din egen ritning till några olika husföretag? Vi ska själva bygga och har ritat huset själva, tog det bästa från några olika kataloghus och ändrade tills vi blev nöjda. Alla husföretag vi pratat med, 10 - 15 st, kunde bygga efter vår ritning utom Älvsbyhus. Det blir heller inte dyrare då de flesta i dag använder färdiga väggblock med standardmått som de bara plockar ihop. Vi bygger själva enplanshus i vinkel med föräldrasovrum 15 m2, 2 barnsovrum ca 10 m2, allrum 16 m2, atelje ca 8 m2, badrum, wc med dusch vardagsrum ca 33 m2 (med delvis avgränsad arbetshörna på ca 9 m2) och barkök med matplats. Vi har skrivit avtal med ett husföretag och alla ritningar är färdiga - de hjälper till med alla nödvändiga mått, t ex handikapanpassning som måste finnas i nya hus.
Nybyggarn
 
Hej,

Stämmer in med föregående talare! Vi skall bygga Fagerås från Götenehus och har exakt det diu söker!

Lycka till!

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.