Är det någon som har bra tips på firmor som kan riva villor? Vi skall riva huset på tomten och bygga ett nytt hus.
/Paul
 
  • Gilla
Jes Nielsen
  • Laddar…
I Västernorrland kostar det ingenting att tippa rensort-
erat träavfall pga att det flisas o går till värmeverken.
 
Japp, ingenting kommer gratis. Vill man spara pengar så får man själv kavla upp ärmarna...
 
Brandkåren brukar också vara intresserade av att elda upp hus som övningsobjekt. Detta bör minska massorna rejält (i alla fall om det är ett trähus). :)
En avgörande sak är naturligtvis intilliggande bebyggelse. Mina föräldrar kunde inte bränna sin kåk då den låg för nära grannens kåk (med papptak!)
Kontakta din lokala brandkår!

/fredrik
 
tillägg till Fredriks inlägg.

Brandkåren brukar inte heller ta betalt....
 
Det är nog lite olika. Vad jag vet brukar de flesta brandkårer ta betalt. Dock betydligt mindre (<50%) av vad en "vanlig" rivning skulle kosta.

Ring och hör med din lokala brandkår.
 
"Min" brandkår ville ta betalt för att elda ner några hus hos oss. Jag kontaktade då Räddningsverket som lät blivande brandmän få göra sin "slutövning" i husen. Det kostade oss ingenting och utbildningsledarna var överlyckliga.

Som bonus fickk vi en gratis och praktisk lektion i hur snabbt ett rum övertänds och hur snabbt ett hus brinner ner. Vill man att branden skall släckas måste man klara det själv!
 
Brandkåren är ett bra alernativ...om de kan eller har lust. Jag kontaktade brandkpren men de ville inte på grund av att röken kan störa omgivningen...

Men: Blir det inte väldigt jobbigt att ta hand om det som ändå blir kvar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.