injonil skrev:
Jag hoppas att TS vet att denna enkät är helt komplett meningslös som någon form av marknadsunsdersökning.
Tanken är att starta en diskussion, inte att göra någon marknadsundersökning. Vi har tillräckligt vett för att förstå att några individers åsikter inte är representativt för hela befolkningen.
 
Inlägget är inte formulerat för att skapa diskussion.
 
Någonstans ska man ju börja, stå på er och lycka till :)
 
När det gäller punkt 3 så tror jag inte att någon skulle lita på att en nät sida skulle finnas så länge som man har huset. Vad händer om dom lägger ner?
 
D09
Om funktionen kan ge diarienr, datum, namn och ett belopp och en summering per månad så skulle kvittona kunna sparas i hög i en stor låda.

Dvs man har summan, kvittonr samt typ av jobb.

Vill skatteverket kolla så finns lådan med tillhörande register

Samma gör man med excel men man orkar oftast inte, kan man göra det direkt så är det ju bra :)
 
j-o75 skrev:
När det gäller punkt 3 så tror jag inte att någon skulle lita på att en nät sida skulle finnas så länge som man har huset. Vad händer om dom lägger ner?
Helt rätt, det är ju dock enkelt fixat med exportmöjligheter eller en väldigt lätt klient som katalogiserar lokalt hos användaren? Bl.a. Dropbox och Drive har löst samma problem. Tjänsten behöver inte "äga" informationen, dessutom försvinner inte dina originalhandlingar om du har sådana.
 
D09 skrev:
Om funktionen kan ge diarienr, datum, namn och ett belopp och en summering per månad så skulle kvittona kunna sparas i hög i en stor låda.

Dvs man har summan, kvittonr samt typ av jobb.

Vill skatteverket kolla så finns lådan med tillhörande register

Samma gör man med excel men man orkar oftast inte, kan man göra det direkt så är det ju bra :)
Precis, användaren skall nödvändigtvis inte behöva göra så mycket jobb själva heller. En back end-lösning med leverantörer (av ex. el) eller banken för att läsa in e-fakturor automatiskt. T.ex. Qapital.se, gissar jag, använder idag ett API som bankerna tillhandahåller, eller som de tagit fram gemensamt.
 
D09
Kolla in speedlegder hos swedbank. Grymt enkelt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.