Jag bytte fasaden på ena sidan av huset i sommar och kom nu på häromdagen att jag gjort ett fel...
När jag spikade upp 45x45 reglarna (som isoleringen skulle ligga i) använde jag mig av 2,8x75 (rund
huggen) spik. Detta spikat med spikpistol. Jag insåg nu att dessa egentligen är för korta...

Är det något som man bör åtgärda eller kommer det att hålla sig på plats ändå!?

( Det sitter troligen en spik var 40:e cm i reglarna ungefär. Det är spontad panel upptil och lockpanel nertill)
 
Om panelen redan är på plats är det väl bara att vänta och se hur länge det håller?
Det kanske sitter där till det är dags för nytt panelbyte och då kan man passa på att spika/skruva nytt.
Ska du sälja huset så kan du ju kanske vara ärlig att meddela det.
 
Nissepisse, det kan jag absolut göra. Men jag tänkte att det kanske är bättre att åtgärda problemet nu innan det är för sent. Min idé var att släppa på ett antal lock och sen dra långa skruv in i reglarna. Men samtidigt har jag ingen lust att riva när jag precis blivit klar :/. Sälja ska jag inte... Köpte själv det för två år sedan.
 
Någon annan som har en åsikt om vad jag ska göra? Eller om jag helt enkelt ska låta det vara...
 
Det är ju lite upp till dig, om du vill göra något åt det nu eller vänta och ta det när/om det börjar släppa.
Det är ju inget som säger att det måste släppa men det kan ju hända.
 
Håll ett öga och gör något om det släpper!
Det är ju ingen golvbrunn som sitter löst eller så!
 
Tack för svaren! Vet fortfarande inte vad jag ska göra, men det lutar åt att jag väntar och ser om det rör på sig.
Förhoppningsvis ramlar ju inte allt ner på en gång. Gör det det så har jag ju någonting att göra nästa sommar.
:
 
Har dom spikarna dragit i underlaget så lossnar det inte, sov lugnt.
 
Larsbj, du har säkert rätt. Men man blir ju lite nojig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.