FTänkte bygga på ett uterum på sommarstugan.
Är snickare så byggandet ovanför plattan behärskar ja utan problem är mest platta på mark man har dålig erfarenhet av.

Ytan ca 7x6m, sadeltak, stomme av limträ, en gavel mot befintlig stuga övriga 3 till större delen glasvikpartier. Plattan kommer kläs med "klinker".
Marken dränerar väldigt bra, består av grus å sten.

Kommer nyttjas vår/sommar/höst.

Hur skulle ni kommendera att man gjorde med plattan?
Gå hela vägen med en massa isolering el ta en billigare väg då den inte ska nyttjas kallare perioder?
Kälrisken skulle ja säja är väldigt liten.


Tacksam för tipps från proffs... :)
 
Korvgubbe
Jag är förvisso inget proffs, men jag hade "gått hela vägen". Merkostnaden är ganska låg och det är något som inte går att ändra speciellt enkelt senare om man skulle ändra sig. Kalla golv är inget kul vare sig på våren eller hösten, så jag hade även lyxat till det med golvvärme. Även här kostar det inte mycket att installera och sen kostar det bara när man använder det, ett par helger om året kanske.

Så resonerade jag när jag byggde uterum hemma, och jag ångrar det inte ett dugg. Det används inte mycket om vintern, men under vår och höst och till och med vinter är det riktigt bekvämt att enkelt och snabbt kunna få upp lite värme när man så önskar, typ julfirande. Tak är "enkelt" att tilläggsisolera, betongplattor är inte det.
 
Jo förstår inte varför ja tvekar igentligen.

Blås på bah :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.