Observant (y)
 
Jag har nog fått 1 svar på min fråga utav alla som svarat.
Vi ska gjuta sulan själva men inte plattan, jag är blond men inte fullt så dum ;)
Och som sagt så är vi (om ingenhoppar av) 10 pers på 5 blandare så det kommer gå kanon :p
 
Det slutade med 7 pers och 3 blandare till 30 meter sula. Dom började kl 9 och var klara strax efter 15. Jag servade med mat kaffe och dricka :). Det gick hur bra som helst.
 
  • Gilla
Hene
  • Laddar…
Ni ska alltså ha både sula och platta? Bygger ni som förr i tiden, först en grundsula att mura upp väggarna på, och därefter fylla i golvet med en betongplatta? Eller? Annars fattar jag inte riktigt vitsen att göra både sula och platta i två omgångar.
 
b8q skrev:
Ni ska alltså ha både sula och platta? Bygger ni som förr i tiden, först en grundsula att mura upp väggarna på, och därefter fylla i golvet med en betongplatta? Eller? Annars fattar jag inte riktigt vitsen att göra både sula och platta i två omgångar.
Det stämmer. Vi har källare på den befintliga delen så nya sockeln ska ju upp i höjd med den befintliga och enligt KA så skulle det göras på det sättet.
 
Då fattar jag! Kommer det att gjutas ett betongbjälklag (alltså så att det blir en krypgrund under), eller fyller ni igen mellan murarna först (inklusive några dm cellplast för isolering) och gjuter platta på det?
 
Det sistnämnda
 
Hit har vi kommit med bygget. Håller för tillfället på att installera ett ftx system så det är mycket rör som ska sättas ihop 😊
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra jobbat :)
 
  • Gilla
Icka79
  • Laddar…
Thx 😄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.