Vi kan verkligen inte bestämma oss vilken färg vi ska ha på väggen i köket.
Innan var det beige och vi tänkte ha den kvar men nu vet vi ej.
Vi har öppnat väggen utt till allrummet och där är det vitt med en fond vägg i brunt, ganska så ljus brun ändå.

Vi ska ha abstrakt vita högblanka luckor. Massiv ekbänkskiva. Tarkett plastmatta som ser ut som klinker i grå med lite lite brunt i. Bordet är i ek även stolarna men sits och rygg är bruna. bruna panelgardiner.

Först tänkte vi ha ungefär samma kakel som golvet men nu funderar vi på stora vita kakelplattor. var rädd innan det ska bli för vitt men samtidigt kan det nog bli snyggt, vad tror ni? Nån som har ungefär så?

Så vad ska väggen då va i för färg? Vill inte det ska bli för många färger. Är rädd det blir för brunt eftersom gardiner och stolar är bruna. men beige finns ju ingen annanstans så det blir kanske konstigt?! Och vitt då kanske det blir för vitt om nu kaklet blir vitt. Åh hhjälp
 
Jag skulle valt att måla den i en nyans ljusare eller mörkare än fondväggen i det angränsande vardagsrummet för att binda ihop lite.
 
Om kök och vardsgsrum nu (efter att ni slagit ut vägg) upplevs som en enhet tycker jag att ni ska ha enhetliga väggar. Alltså vita. Med vitt kök, vitt kakel och vita väggar blir det en aning...tja vitt. Varför inte välja ett kakel med färg. Kanske plocka upp den bruna färgen ni har i fondväggen?
 
Barea skrev:
Om kök och vardsgsrum nu (efter att ni slagit ut vägg) upplevs som en enhet tycker jag att ni ska ha enhetliga väggar. Alltså vita. Med vitt kök, vitt kakel och vita väggar blir det en aning...tja vitt. Varför inte välja ett kakel med färg. Kanske plocka upp den bruna färgen ni har i fondväggen?
ja då blir det för vitt, därför vill jag helst inte ha väggen vit juh. O brun går ej känns d som då d andra är brunt. Vill ju ej stoppa in fler färger. Hade ju velat måla nu innan mattan läggs.
Kan tänka oss att välja kakel i färg men tänk om det blir bladdrigt med ek o vitt o rostfritt o grå aktigt golv o brunt de andra. :-/
 
Finns det plats för en fondsnutt i köket? Då kan du ju måla samma fond som i v-rummet för att "dra ihop" rummen.

Ett annat alternativ är att du byter ut kaklet mot en glasskiva istället. Om du målar väggen bakom vit kommer skivan att bli lite svagt, svagt grön. Den bleka gröna kan du ta upp i en liten fond eller kanske bara en rektangel i köket. Blir du trött på det gröna kan du ju måla en annan färg eller tapetsera bakom glaset.
 
Jag hade nog vågat mig på en matt rostbrun färg, då får du färg, men bryter inte helt från det bruna. Passar superfint med vitt dessutom, och du får en varmare känsla i köket, lätt att måla om den dagen man tröttnar.

TyraMyra
 
Linska skrev:
Finns det plats för en fondsnutt i köket? Då kan du ju måla samma fond som i v-rummet för att "dra ihop" rummen.

Ett annat alternativ är att du byter ut kaklet mot en glasskiva istället. Om du målar väggen bakom vit kommer skivan att bli lite svagt, svagt grön. Den bleka gröna kan du ta upp i en liten fond eller kanske bara en rektangel i köket. Blir du trött på det gröna kan du ju måla en annan färg eller tapetsera bakom glaset.
Jag tycker på ett sätt att ska man ha fondvägg ska man ha det på en hel vägg. Men en fondsnutt kanske man får plats med=) Det är bara lite att måla runt fönstren och under elementen på en sida, sen på en sida är det en dörr till tvättstugan och där står även kyl och frys så det handlar inte om mycket väggar. Den hela väggen står köket på och den andra rev vi=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.