Nu var det länge sedan jag skrev något här..

Har fått mig en ny bästa kompis sedan sist:
DSC_0824.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Yes, den är pimpad) :)

Knät ville inte vara med och leka något mera så nu gäller sjukskrivning och operation inom 5v.

DSC_0800.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Nya trappan, blev betydligt bättre steghöjder än tidigare då både små och gamla hade svårt att ta sig. Ungefär här var jag när knät tackade för sig"

Med hjälp av tokigt bra grannar, duktig fru och farsan lyckades vi få ihop ett trädäck som jag bisarrt nog inte har en enda bild på. Det är dock fortfarande kvar lite finlir, såsom frisen och en sista klyvningen.

Har känns sjukt konstigt att helt plötsligt få stå vid sidan om och titta på.

Men lite har jag lyckats åstadkomma på egen hand även om allt numera tar ungefär dubbelt så lång tid som tidigare..
Ganska snart efter vi hade rest utbyggnaden så kändes det som att det fattades ett fönster i sovrummet och nu när vi valde att dra ut en trallad gång på sidan om kändes det rätt naturligt att sätta in en dörr.

DSC_0836.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Började att kapa upp osbn och 45:an, fick sen skruva ner osbn och kapa en regel"

DSC_0841.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Ram infälld och klar, bara kapa upp panel och sätta in dörren kvar"

DSC_0849.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Bjuder på en liten nattbild, hel nöjd över belysningen!"
 
stice skrev:
Det skulle passa kanon med en liten koi-damm där i den otrallade fyrkanten. Grilla går ju i en Weber på sidan av...
Absolut är det så, men och andra sidan är det inte mycket som slår en öppen eld en små kylig höstkväll, inte lika mysigt att sitta runt en Weber ;)
 
  1. Intagit en stor mängd piller och ryggläge i soffan och tyckte att jag har varit lite snål med uppdateringarna på sistone.

    Igår gjorde farbror doktorn en helrenovering av mitt knä, såg lite sämre ut än befarat tydligen. Nu väntar ca 2 månaders sjukskrivning
  2. Redigerad av moderator, bild borttagen
    Nog om sjukdomar, Har gjort lite små pyssel jobb som jag har klarat av (innan operationen) Bl.a. gjort iordning el och vatten till frugans odlarfrigga och kopplat in lite mer utebelysning. Men jag tänkte göra en massiv bild update imorgon!

    Här kommer lite i alla fall!

    Altandörren monterad i sovrummet

    Mobilkameran gör inte riktigt belysningen rättvisa, men med lite fantasi förstår ni nog ungefär hur det ser ut :)
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
saibot8
  • Laddar…
Du kanske inte ska ha bild med personnummer på nätet Andre!?

Hoppas operationen gick bra! :)
 
  • Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
Jag har tagit bort ett inlägg med en bild som TS ville få bort.

Tyvärr kunde jag inte med mina moderatorsrättigheter bara redigera bort just den bilden.

Hoppas att TS återkommer med de övriga bilderna i inlägget

/Hempularen
moderator
 
  • Gilla
sjöström
  • Laddar…
La tillbaka själva inlägget.
 
  • Gilla
sjöström
  • Laddar…
sjöström skrev:
Intagit en stor mängd piller och ryggläge i soffan och tyckte att jag har varit lite snål med uppdateringarna på sistone.

Igår gjorde farbror doktorn en helrenovering av mitt knä, såg lite sämre ut än befarat tydligen. Nu väntar ca 2 månaders sjukskrivning

[bild]

Nog om sjukdomar, Har gjort lite små pyssel jobb som jag har klarat av (innan operationen) Bl.a. gjort iordning el och vatten till frugans odlarfrigga och kopplat in lite mer utebelysning. Men jag tänkte göra en massiv bild update imorgon!

Här kommer lite i alla fall!
[bild]
Altandörren monterad i sovrummet

[bild]
Mobilkameran gör inte riktigt belysningen rättvisa, men med lite fantasi förstår ni nog ungefär hur det ser ut :)
Nu är inlägget i sin ordning :)
 
Tack för att du påpekade det!

Operationen i det stora hela gick bra! Det var dock lite sämre i knät än vad läkarna först trodde så jag blir borta från jobb längre än vad som först beräknades

lorens skrev:
Du kanske inte ska ha bild med personnummer på nätet Andre!?

Hoppas operationen gick bra! :)
 
Här kommer en liten bild uppdatering;

DSC_0892.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Framsidan för tillfället, altanen halvklar och plattorna verkar inte lägga sig själv. Där grillen står kommer det att byggas ett utekök i framtiden"

DSC_0895.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0896.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Altandörren monterad och klar med foder, bleck och färgstänk på fönstret :) Är inte riktigt säkra om vi ska köra svart panel även vid dörren. Vad tycker ni? Blir nästa år isåfall"

DSC_0077.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Baksida före"

DSC_0898.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Baksida efter. Hängränna monterad och balkarna är färdigkapade"

DSC_0900.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Underspikning på baksidan mot älvsbyhuset, Tackar Sicaflex för sin medverkan:surprised:"

IMG_0303.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Friggeboda före"

DSC_0903.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Friggeboda efter. Fick lite ny panel och en ny dörr"

DSC_0899.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Frugans odlingshörna är påbörjad"

DSC_0904.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"Drog ut el..."
DSC_0907.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"...och vatten"
 
sjöström skrev:
Tack för att du påpekade det!

Operationen i det stora hela gick bra! Det var dock lite sämre i knät än vad läkarna först trodde så jag blir borta från jobb längre än vad som först beräknades
Lugnt, jag hade själv inte velat råka lägga ut, så självklart påpekar jag det! :)

Trist att höra, men riktigt roligt att den ändå gick bra! :)
 
sjöström skrev:
Nu var det länge sedan jag skrev något här..

Har fått mig en ny bästa kompis sedan sist:
[bild]
Med grön färg hade den nästan blivit en Festool. :)
 
Kan ha missat i tråden men vad är det för belysning på fasaden? Var är de köpt? De som lyser både upp och ner?

Måste säga väääldigt fin ombyggnad av huset, ska bli spännande att följa tråden. :)

/K
 
Savanna skrev:
Kan ha missat i tråden men vad är det för belysning på fasaden? Var är de köpt? De som lyser både upp och ner?

Måste säga väääldigt fin ombyggnad av huset, ska bli spännande att följa tråden. :)

/K
Hejsan!

Det är dessa lampor: http://www.clasohlson.com/se/Väggspotlight-Valter/36-5047

Tack så mycket!
 
bobas skrev:
Med grön färg hade den nästan blivit en Festool. :)
Haha, synd bara jag är en Bosch kille! :D
 
Hur går det med renoverandet Andre?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.