Skulle egentligen bilat upp hela avloppsröret i källaren också men gud så tråkigt det var så jag gör en väldigt förminskad version:). Nåväl, jag har en gammal golvbrunn som jag tänkte byta, det borde väl bara vara att såga bort en bit av röret och sätta en golvbrunn rakt på? Kände lite på rören och de känns rätt så friska även om det har några år på nacken. Någon som kan gissa sig till hur gamla de är?

WP_001215.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_001216.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_001217.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_001218.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, du kan ju spräcka röret som sitter i muffen å sen sätta en gumminippel där å gå på med plast därifrån...
Men vore det mitt avlopp så skulle jag bila ur källaren nu å göra rätt från början...
Oavsett hur tråkigt d är att bila nu, så kan du vara säker på att d är ännu tråkigare om två år..
När du dessutom får riva det du byggt upp ovanpå...
Ang ålder så är väl det enda man kan säga med säkerhet att den beräknade livslängden är överskriden...
Kan hålla 20 år till, eller så är det redan trasigt, fast 50cm längre in...
 
Dom är precis så gamla som ditt hus är, plus tiden mellan tillverkning och husbygge.
Skulle inte rekomendera att behålla gjutjärnsrören inne i huset, det är bara drygt att behöva byta någon gång senare.
Dom blir till cementrör i marken någonstans, troligen i närheten av där du är nu eftersom man ser sand.
 
Ni och rörfirman har övertalat mig till att det blir att bila upp hela skiten. De kom dock med lite bra tips när de var över så nu blir det en del dragning de kan dra synligt så slipper jag bila så mycket. Så nu ska jag ner och bila:)
 
Bilder så ni ser att jag inte fuskar:)

WP_001220.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Barnrikehuset och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.