Veckans tävling vecka 37:
Tävla om mat värd 2 000 kronor
Leverans hem till dörren


mathem_stor.png

Kräftkvällarna är över och det är dags att börja planera för varierad kost igen. Denna vecka kan du vara med och tävla om mat till ett värde av 2 000 kronor. Vi väljer ut två vinnare som vardera vinner valfri mat värd 1 000 kronor. Vinnaren väljer direkt ur sortimentet hos Mathem.se och får varorna levererade till dörren. Det finns även färdiga matkassar med välplanerade middagar i.

Mathem.se levererar i Storstockholm (Uppsala till Södertälje), Göteborg, Malmö, Lund och Helsingborg. Så du som tävlar bör bo i en av dessa städer.

Värde: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många dagar i veckan har Mathem hemleveranser?


1. 7
X. 6
2. 5

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Skriv även vilken stad du bor i. Vinnaren utses fredag 20 september.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Mathem. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Mathem för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar X.

Är otroligt hungrig just nu så det skulle sitta bra med en kasse mat.

Stockholm
 
Svar: X, 6 dagar i veckan
Motivering: Jag borde vinna för det finns ingen som har hem leverans av matkassa där jag bor ;)
 
Svar : X
Vore kul att testa!
 
Svar: X
Vi har aldrig testat matleverans då vi tycker om att själva klämma och känna på varorna först. Vågar man verklgien lita på att det är kvalitet som bärs hem? Upp till bevis, skulel vara kul att testa! och få lycka till en månad med extra härlig mat!
 
Svar: X
Skulle underlätta otroligt nu när vi ska riva och bygga hus.
 
Svar: X

Med full fokus på vårt husbygge finns ingen tid kvar till planering och inköp av mat. De senaste veckorna har det blivit klippkort hos de stora snabbmatsrestaurangerna varierat med plocksallad från snabbköpet. En färdigpackad kasse med RIKTIG mat till dörren skulle vara en uppskattad vardagslyx!
 
Svar x
Med snart ett ordentligt kök igen vore det riktigt kul att få inviga det med lite roligare mat än snabbmakaroner och köttfärssås. En färdig matkasse att testa kökets alla funktioner på vore kanon.

Fanns visst inte i Västerås så var ingen idé.
 
Redigerat:
Svar : X

Vi väntar barn nr två i november och det skulle vara fantastiskt att under denna period få mat hem! Men en ny liten medlem i familjen är man ju inte supermotiverad att åka o handla, utan vill hellre boa in sig....

Jag bor i Huddinge, storstockholm.
 
Som pendlare med 5 timmar på tåg varje dag, hungrig och trött vid hemkomst har jag ofta fantiserat om att plötsligt finna min planerade matkasse bara stå där som i en dröm och vänta på mig med spännande innehåll! Kunde detta bli sant bara för en dag skulle man kanske känna det verkliga värdet och få den sista kicken som behövs för att investera i ett abonemang på en sådan tjänst = värdefull vardagslyx!

Svar: X
Varma hösthälsningar // Ann-Catrin
 
Redigerat:
svar : X
Någon gång måste väl jag också få vinna
 
Svar: x

Jag vill vinna eftersom jag då skulle få prova två saker jag funderat på men aldrig kommer till skott med: beställa mat via nätet och beställa hem en "matkasse" med ingredienser för veckans vardagar. Vi kommer ofta hem sent från jobbet varvid matlagningen blir lidande under vardagarna då det tar alltför mycket tid att först handla och sedan laga mat. Hade jag vunnit ett presentkort så finns det dock inga ursäkter längre!

Jag bor i Göteborg.
 
Svar: X

Som heltidsarbetande småbarnsförälder är det svårt att hinna med handling och att hitta på spännande middagar. Att få färdigkompnerade matkassar där allt för middagen redan är klart skulle göra vardagen och middagarna enklare.
 
Svar: olika i olika delar av landet 6 ggr (X) i Stockholm men 5ggr (2) i Uppsala där jag bor.

Matlagning är ett verkligt dilemma,
har ofta ingenting hemma
fantasin är skral,
har så svårt att göra val.
Tänk att överraska de fem
med omtanke från MatHem!
 
Svar X.

Med tre barn, två jobb, träning, fritids aktiviteter och tävlingar är det skönt att få lite tid över till umgänge och inte behöva lägga det på handling. Vi kör med Linas barn-matkasse var annan vecka och skulle gärna jämföra andra för att se vad det finns för alternativ.

Bor i Bjärred/Lund.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.