raveper skrev:
Det är väl ingen som får sticka iväg till någon tjej ute på landet för att "bära ner en tv" för sina respektive..
Toffelhjältar...
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Förr var det att följa med upp och titta på etsningar, sen blev det "en kopp te" och nu blir det "bära TV"? :)
 
  • Gilla
Mugmaz
  • Laddar…
Ja det blir nog att försöka släa ut TVN på någon madrass och försöka palla upp den till bilen. Det här med hjälpsamhet hos folk verkar inte existera, har frågat alla mina klass kamrater alla kommer med en lame-ass ursäkt nee är upptagen då..nee måste plugga..ne ska åka bort då...(Yeah right det är typ 1½ vecka kvar tills jag behöver hjälp en vardags kväll :mad:)
Damerna här i huset anser sig neee du behöver en stor stark karl till det där, de klarar inte vi av att hjälpa dig med.
Har ringt och frågat hyresvärden om han skulle kunna tajma in ett besök här och hjälpa mig, Nee det var för otympligt för honom en sådan behöver man vara minst 4 pers på, ring en flyttfirma..
Och min flytthjälps tråd här går inge vidare:confused:
Så det här med att folk skulle vara hjälpsamma börjar jag tvivla starkt på, och flyttfirma har jag hört mig för hos är på tok för dyrt för min plånbok så vi får se hur de går med att försöka dra den ut. Det svåra momentet är fortfarnde ner från tv-bänken och upp i bagaen på bilen
 
katten12 skrev:
Så det här med att folk skulle vara hjälpsamma börjar jag tvivla starkt på,
Jag vill nog tro att folk oftast är rätt hjälpsamma. Dock är det inte helt riskfritt att flytta en klump som denna och jag skulle gissa att många är rädda att "klanta till det" och sabba din TV, och därför inte vågar hjälpa till. Det kan bli rätt obekvämt för samtliga om någon du knappt känner lyckas tappa burken i golvet och med 90 kilo TV och ett antal trappor är det ett inte helt orimligt scenario.
 
Alfredo skrev:
Dock är det inte helt riskfritt att flytta en klump som denna och jag skulle gissa att många är rädda att "klanta till det" och sabba din TV, och därför inte vågar hjälpa till. Det kan bli rätt obekvämt för samtliga om någon du knappt känner lyckas tappa burken i golvet och med 90 kilo TV och ett antal trappor är det ett inte helt orimligt scenario.
Varför kan man inte säga det isåfall? Det är ju en fullt acceptabel ursäkt till att inte hjälpa en. Men att försöka bortförklara det med en massa dåliga ursäkter känns lite kasst. Så isåfall är det ärligheten hos folk det är fel på och det är ju synd att man inte kan säga som det är utan måste hitt på nåt..
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Ring och fråga en flyttfirma vad det kostar? Det brukar vara gratis att fråga.
 
Nerre skrev:
Ring och fråga en flyttfirma vad det kostar? Det brukar vara gratis att fråga.
Läs inlgget två inlägg upp ;)
 
Sony Trinitron var bland det bästa man kunde ha och dom var tunga som stryk, men väldigt fin bild som jag tror står sig än idag, faktum är att jag nog är lite avundsjuk på TS och jag skulle gärna hjälpt till om jag var närmare.
 
  • Gilla
katten12
  • Laddar…
xdigger skrev:
Sony Trinitron var bland det bästa man kunde ha och dom var tunga som stryk, men väldigt fin bild som jag tror står sig än idag, faktum är att jag nog är lite avundsjuk på TS och jag skulle gärna hjälpt till om jag var närmare.
Det är väl en helt annan tråd, men nej, bilden står sig inte än idag. Ja, ok då för tio år sedan men allt lågupplöst som världens TV-genier kunde pressa fram är med dagens mått mätt bara olika grader av dåligt.
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
xdigger skrev:
Sony Trinitron var bland det bästa man kunde ha och dom var tunga som stryk, men väldigt fin bild som jag tror står sig än idag, faktum är att jag nog är lite avundsjuk på TS och jag skulle gärna hjälpt till om jag var närmare.
Skulle vilja påstå att min kära Trinitron har både bättre bild och ljud än majoriteten platt-TV under 10kkr. Köpte en ettårig LG begagnat nypris 9000(Fick med kvitto vid köpet) den är faktiskt sämre än min Trinitron bildmässigt och dessutom efter bara 2½ år som total livslängd så är den sönder då nätaggregaget har dött... och givetvis har den bara 2 års garanti...:mad:
Dessutom nr vi var inne på Media markt där LG tvn är inköpt och rådfrågade om reparation och priså detta då vart saret ja det är ju en gammal tv så det är nog inte värt att åtgärda då det kostar ca 3500...
Att en TV på 2½ år anses vara gammal och då uttjänad är egentligen vansinne, ibland blir jag faktiskt smått mörkrädd över detta enrma konsumtionssamhälle..
 
Redigerat:
  • Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
Varför inte prova en ny strategi.

1. Flytta inte TVn. Den är redo för sopstationen och du kan kolla tv på paddan eller datorn.
2. Eftersom tvn måste ut ur rummet börjar du helt enkelt kämpa med den själv, ju jobbigare det ser ut desto bättre. det ska mycket till innan du INTE får ett handtag med en tillsynes omöjlig uppgift när du väl är igång. Därefter dumpar du den på trottoaren med en lapp "bortskänkes". Då kommer korridorkamraterna komma flockas som gamar runt kadavret och snabbt bära upp den igen....
 
MathiasS skrev:
Varför inte prova en ny strategi.

1. Flytta inte TVn. Den är redo för sopstationen och du kan kolla tv på paddan eller datorn.
2. Eftersom tvn måste ut ur rummet börjar du helt enkelt kämpa med den själv, ju jobbigare det ser ut desto bättre. det ska mycket till innan du INTE får ett handtag med en tillsynes omöjlig uppgift när du väl är igång. Därefter dumpar du den på trottoaren med en lapp "bortskänkes". Då kommer korridorkamraterna komma flockas som gamar runt kadavret och snabbt bära upp den igen....
Som tidigare diskuteras av någn annan vänlig själ här så kommer detta inte på fråga! Tänker inte göra mig av med en alldels utmärkt kvalitetsprodukt för nåt plast skit jag dessutom inte ens har råd med!
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
En felkalibrerad liten 32" TV med analog signalkälla ger sämre bildupplevelse än en bra tjockis.
Även ljudet blir oftast sämre pga att PlattTVn är...platt.

Men med en digital HD signal så blir TjockisTVn totalt utklassad bildmässigt.

En annan orsak till att man väljer en modern TV är att den är lätta att flytta, tydligen så har folk insett hur svårt det är att flytta stora TjockTV......
 
Nimajneb skrev:
En felkalibrerad liten 32" TV med analog signalkälla ger sämre bildupplevelse än en bra tjockis.
Även ljudet blir oftast sämre pga att PlattTVn är...platt.
Ja det är väl den jämförelsen man behöver göra för att tjocktvn ska komma ut on top..... Felkalibrerat, helst trasig tv med analog signal. Men DÅ är gammeltvn bättre....:)
 
  • Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
Jag begriper inte alla dessa inlägg på temat "skrota TVn". TS har väl varit väldigt tydlig med att hon vill behålla sin gamla TV och inte skaffa en ny. Varför inte respektera det?
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.