Hej

Har en Klippo B&S Quantum XLS 50 från 2005 som startar går en stund sedan börjar pendelvarva för att till sist sluta. Kolla gärna klipp och hjälp mig ställa diagnos. Har bytt tändstift och kollat avstånd från svänghjulet och magneten till tändspolen och det är schysst.

[video=youtube;OxfsieO-lNs]https://www.youtube.com/watch?v=OxfsieO-lNs&feature=youtu.be[/video]
 
Prova med att byta membranet till förgasaren (y)
 
Kan jag se om membranet är trasigt? Om det är spricka i då byter jag? Är du säker på att det är detta eller är det en best guess? tackar!
 
Crischnak skrev:
Kan jag se om membranet är trasigt? Om det är spricka i då byter jag? Är du säker på att det är detta eller är det en best guess? tackar!
Vet inte om man kan se nån spricka, men ofta är det membranet som spökar.

Bara min bästa gissning ;)

Membranet kostar bara ca 50:-
 
Grymt skall kolla detta.. Vart hittar jag membran för en Quantum CLS 50, Comet S från 2005
 
Crischnak skrev:
Grymt skall kolla detta.. Vart hittar jag membran för en Quantum CLS 50, Comet S från 2005
Du hittar inget alls, Quantum-motorerna har flottörförgasare.

Prova att trycka på primern när den börjar pendla, går den bättre då tippar jag på packningen mellan luftfilterhållaren och förgasaren.

Ta med motornumret (din åf struntar högaktningsfullt i att det är en Klippo Comet, inte heller att det är en B&S Quantum eller årsmodell är speciellt intressant, det är motornummer som gäller, instansat i plåten ovanför ljuddämparen), så får du rätt delar.

Byt luftfilter när du ändå håller på, och häll i lite B&S Fuel Fit (bränsletillsats) för att lösa upp beläggningar i förgasaren.

Ett annat ganska vanligt fel är att dödmansgreppsvajern behöver spännas, men då är det mer så att motorn dör när den är riktigt varm, det här felet verkar mer bränsle/luft-relaterat.
 
Redigerat:
  • Gilla
Yrrol och 2 till
  • Laddar…
Nonkan skrev:
Du hittar inget alls, Quantum-motorerna har flottörförgasare.

Prova att trycka på primern när den börjar pendla, går den bättre då tippar jag på packningen mellan luftfilterhållaren och förgasaren.

Ta med motornumret (din åf struntar högaktningsfullt i att det är en Klippo Comet, inte heller att det är en B&S Quantum eller årsmodell är speciellt intressant, det är motornummer som gäller, instansat i plåten ovanför ljuddämparen), så får du rätt delar.

Byt luftfilter när du ändå håller på, och häll i lite B&S Fuel Fit (bränsletillsats) för att lösa upp beläggningar i förgasaren.

Ett annat ganska vanligt fel är att dödmansgreppsvajern behöver spännas, men då är det mer så att motorn dör när den är riktigt varm, det här felet verkar mer bränsle/luft-relaterat.
Du har säkert rätt som vanlig Nonkan (y)
Jag bara gissar ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.