Vårat badrum är äntligen färdigkaklat och fogat, på golvet har vi glasmosaik och därmed "mycket" fog. Hur lång tid efter fogning bör man vänta med att slå på golvvärmen (elektrisk) för att inte riskera att fogen spricker eller annat som ev. kan hända??
MVH/Christina
 
vi la in plattor som är 5x5cm (rätt mycket fog här med) de som gjorde det sa att vi skulle vänta 6 veckor med att slå på värmen, och inte full värme direkt... så nu den 1:e får vi värme på toa :)

/wilmer
 
Ungefär en månad fick jag vänta enl min leverantör av fix & fog
 
Aj, katten också!!
I natt var det -18 så Ni kan ju gissa hur det känns i badrummet :p
Fast det är väl bäst att vänta, det finns ju mycket som kan spricka!!
Är det nåt annat som kan hända om man slår på för tidigt, med alla dom andra lagren av material som finns under??
MVH/Christina.

PS: Gör det något om man ställer in tex. en kupévärmare i badrummet under väntetiden/DS.
 
Nej det går bra ur värme synpunkt men ur elektrisk säkerhets perspektiv så är det helt förkastligt
 
Nota Bene...naturligtvis endast då badrummet inte används för dusch, eller det är blött på golvet.
Eller är det farligt ur elsäkerhetssynpunkt bara med ev. kvarvarande fukt i rummet??
Tänkte bara på att där kupévärmaren står på golvet i bilen är det ju också rätt blött och fuktigt!
Men jag är iof. värdelös på ellära så jag kanske tänkte fel ???
MVH/Christina.
 
fortfarande förkastligt Icke sa nicke!
 
Varför??

MVH/Christina.

PS:Annat förslag??/DS.
 
Av ungefär samma orsak som att du inte har brödrosten på badkarskanten. ;)
Alla kanske inte tänker på att slå av fläkten och dra ut sladden om man har barn t.ex...
 
Sätt kupevärmaren utanför dörren i rummet bredvid och låt dörren vara öppen när det inte används?
 
Jag tänkte lyfta den här tråden igen och höra hur ni andra gjort som flyttat in under den kalla årstiden. Hur gör ni som har golvvärme i ex hall, tvättstuga och badrum???

Ska man dra ner värmen helt på golven? Hur har ni fått till en dräglig temperatur i övriga huset om ni har en frånluftvärmepump, typ IVT 490 el liknande, med golvvärmeslingor i betongen och vattenradiatorer uppe?

Gäller det olika för vanlig klinker och glasmosaik?

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.