Vi ska byta bjälklag i vår sommarstuga och behöver hjälp av en pålitlig och duktig snickare i Halmstad-området. Är det någon som har någon/några rekommendationer?
 
Hej, hur gick det med snickar letandet? Gick det bra. Fick du fatt på någon? Jag ska bygga en liten stuga utanför Halmstad o vill ha tips på duktig snickare.
 
Snickare och snickare...

En snickare gör ju ingen sommar :)

Men hör med Ola Karlsson 072 192 87 44 eller
Tommy Carlberg 0739 855 737

Ola är inte snickare själv, men basar över ett gäng duktiga sådana.
Och Tommy är ganska all round, klarar det mesta från grundläggning till tacknock.

Båda har gjort jobb för mig med mycket bra resultat.
Men jag vet att jag är jävig nu.
Jag känner båda två personligen och ser dem som vänner.

Om du sen behöver målare så har jag tips på det också :)
 
Jadå, det löste sig. Vi kontaktade Beijer i Halmstad och fick tre tips från dem på mindre byggnadsfirmor med 2-4 anställda, sedan fick vi tre ytterligare tips från en bekant i Halmstad. Vi fastnade för Altbergs Bygg (ett av Beijer-tipsen) som har varit väldigt smidiga i offertarbete och planering. De sätter faktiskt igång med arbetet med takbyte och nytt bjälklag idag (på utlovat datum), så nu återstår att se att det faktiskt blir bra också :).
Ett bra tips är att vara ute i tid (vi kontaktade de olika firmorna redan i våras) det underlättar när man ska välja snickare.
 
Tack, KnockOnWood för tips, bar att ha när det närmar sig, men vem är den där målarn?
Tack, GillarAttFixa, verkligen bra tips,
Fler tips tas gärna emot, även på gräv/ el/ rör

mvh DD
 
Daydreamer skrev:
Tack, KnockOnWood för tips, bar att ha när det närmar sig, men vem är den där målarn?...
mvh DD
Ahlbergs måleri, Conny Ahlberg 035-70130

email: connyahlberg@telia.com

Men som sagt, vi är grannar och vänner, så jag är partisk.
Men det är en bra kille ändå.


PS
Det ovanstående låter nog lite för negativt.
Målarfirman i fråga har målat boningshus, garage och stall för mig med mycket gott resultat.
Kostnad, inklusive färg ca 80.000 kr, allt vitt. Det går ju inte med ROT på ett nytt hus.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.