Svarta/mörka golv är ett h-vete att hålla rent eller rättare sagt... Det är svårt att få det se ut vara rent. Damm, grus och annan smuts syns direkt. Men det är snyggt med svarta golv :)
 
Jo, jag har läst någon tråd där det diskuterats svart klinker-golv och städning, men jag har svart klinker på ett mindre badrum redan och tycker inte det är några större problem. Det är dock en slätare yta på dessa klinkers så jag undrar hur det blir med en grövre yta.
 
Jag vet bara hur det var i vår hall i våran lägenhet... golvet såg skitigt ut nästan direkt efter vi hade städat. Det var ifs ganska grov yta på det klinkerset.
 
Hmm. Tack för input! Får fundera lite!
 
Krilleman
Jag hade släta klinkers 60x30 innanför dörren i min lägenhet. Inga problem vad jag upplevde det. Så jag gissar på att släta är lättare att hålla snyggt och rent.
 
Jag skulle inte välja svarta klinker. Bättre med mörkgrå, de är både snygga och lättstädade.
 
Jag tror att jag hade exakt det klinkret i min förra hall, samma storlek och utseende från K-Rauta var det åtminstone. Att städa var lika jobbigt/lätt som något annat, gällande dammsugning och skurning i alla fall, att sopa är säkert svårare men sånt gör väl ingen längre (?).
Med normalmycket städning tyckte jag inte heller att det var smutsigare än vad man kan förvänta sig i en hall. Fast alla har väl olika toleransnivåer så jag vet inte hur gästerna upplevde det.
 
Tack för svar!

Det lutar åt att jag kör med detta klinker med en lite grövre yta. Slätt klinker blir ganska halt i när det är vått så det verkar vara en bra idé med halkskyddsklassificiering R10 :)
 
Jag tror jag har just dom i mitt badrum som jag håller på med, snyggt som tusan. Jag gillar den lite ojämna ytan, vet ej hur det är att städa än då jag inte är riktigt färdig än.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.