seniorkonsult skrev:
Det tycks som om de flesta inte kan komma på den enkla åtgärden att måla in kabeln, dosor mm i bakgrundsfärgen som mbrukligt är i kulturhus. Så vad är problemet?:x
Nu är vi ju rätt långt ifrån kärnfrågan och trådämnet, och även det specifika spörsmålet om kablen ifråga, men för att svara på frågan "om vad problemet är", börja med att fråga dig själv hur du själv skulle vilja ha det? En lösning som du direkt kan leva med, eller en som innebär ett antal extra, onödiga moment och kostnader innan du är nöjd?

Om du t ex vill ha en röd tröja, beställer du den då i vitt tillsammans med en påse röd textilfärg och spenderar sedan ett par timmar med att färga den röd, eller beställer du den i rött om det finns?
 
seniorkonsult skrev:
Det tycks som om de flesta inte kan komma på den enkla åtgärden att måla in kabeln, dosor mm i bakgrundsfärgen som mbrukligt är i kulturhus. Så vad är problemet?:x
Inte bara kulturhus, 99 av 100 kunder inser detta redan vid beställning av arbetet, de vet ju att kablar generellt är vita.......
 
Jag fick uppfattningen att kärnfrågan var ett spydigt svar med elementfärg som lösning, kunden hade ju uppenbarligen varit nöjd med ett prisolrör bara det varit vitt från fabrik.
Hantverkaren i frågan var väl inte den störste pedagogen men kunde förmodligen installera kopparrören snyggare än prisol..
Att måla dessa var väl enligt honom en bättre lösning än att lämna en rörinstallation efter sig som han inte blivit nöjd med?!
 
Min svärmor bygger nytt nu! En målare tappade tålamodet över nånting och slog näven rätt genom en gipsskivan med ett stort hål som följd!
Vad är det för sätt :x
Dom lappade dit en liten fyrkant och spacklade igen men min svärmor insisterar på att dom ska byta hela gipsskivan men det går varken målare eller ansvarig snickare med på? Visst att det går att lappa ihop ett hål men vem vill ha en lappad vägg i ett hus för 4,5 miljon på totalentrepenad??
Väldigt dåligt av både målare och snickare tycker jag!
 
MTech skrev:
Min svärmor bygger nytt nu! En målare tappade tålamodet över nånting och slog näven rätt genom en gipsskivan med ett stort hål som följd!
Vad är det för sätt :x
Det väcker en intressant fråga. Om man har hantverkare som är odugliga och gör ett alltför dåligt jobb, så kan man bryta kontraktet. Men om man har hantverkare som iofs gör ett korrekt jobb, men som man ändå inte vill ha hemma längre, kanske pga att de lider av nån allvarlig störning, har man samma rätt att bryta kontraktet då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.