Jag blev verkligen förvånad när jag såg detta häromdagen i tidningen. Känns märkligt att det tagit tio år att hitta ett mönster i dessa bränder som kan kopplas till felaktiga komponenter. De flesta maskinerna borde ju ha brunnit upp nu.....eller skrotats. Detta är ju verkligen i slutet på planerad livscykel för dessa maskiner.
 
Vår maskin var visst en burner.. Skickade in till Bosch idag att vi ska köpa en ny.

Inget fel på den vi har, men den är 10 år och vissa gånger tjuter den i pumpen så vi har funderat på när den kommer haverera.
 
Ja jag tycker det hade passat rätt bra med en brinnande maskin - fick man inte förstärkt rabatt på en ny maskin?
 
Alltså, den har inte brunnit ännu, den har funkat klanderfritt sedan 2003..

Men nu fanns ju möjligheten att köpa en ny, varifrån som helst, och Bosch betalar 20% på fakturan. Kändes inte så svårt med alternativet just nu även om det bär mig emot att byta när den funkar.

Skulle nästan lova att pumpen kommer ge sig strax efter brandrisken åtgärdats. :@
 
Tycker annonseringen från Bosch/Siemens varit under all kritik. Såg annonsen i lokalpressen i går. Anonymt utformad utan någon logotype från Bosch eller Siemens. Det känns på det hela taget som att de gör det bara för att de måste, inte för att de verkligen vill åtgärda alla trasiga maskiner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.