Nu läste man precis i skvallerblaskan aftonbladet att någon kändis säljer sin våning på Östermalm för 14.5 miljoner. En vindsvånsing på 163 kvm i mycket gott skick.
Enligt märklare ska redan flera intressanter finnas.
Jag undrar ju dock vem är det som egentligenhar råd med sådant boende? Borde det inte vara skit svårt att hitta köpare:x
 
En annan kändis kanske? :D

Håller med om att det är sanslöst mycket pengar för en lägenhet. Jag är dock inte så förvånad över att det finns de som har så mycket pengar utan snarare att man kan tycka att det är värt så mycket att bo på rätt adress.
 
Någonstans ska man ju stoppa alla pengar.
 
Ja, det är väl mer en investering och en övernattningslägenhet än en fast bostad, kan man misstänka.
 
Med 4% ränta och 5 miljoner i kontantinsats landar vi på runt 30.000 i månaden efter skattereduktion, exkl amortering, men inkl månadsavgiften på 7500kr. Det är väldigt mycket pengar, men för en framgångsrik människa/par som i och med detta har promenadavstånd till jobbet och kan skippa bilen så är det ganska överkomligt.
 
Jisses...Undra hur man ska få tag i den kontant instasen..Och har man så mycket pengar så känns ju ett eget hus med spa avdelning som rätt mycke giare än en lägenhet ^^
 
Mmm..kan berätta att jag vet en affärsman (kines) som köpt en nyproducerad "övernattningslägenhet" i S-holm för 17 mille. Så...nog finns det folk som har pengar och kan spendera om de vill.
 
Egenföretagare som gjort klipp, folk inom finansvärlden, de som gjort klipp på bostadsmarknaden....finns nog en uppsjö av sådana i Stockholm.
 
katten12 skrev:
Jisses...Undra hur man ska få tag i den kontant instasen..Och har man så mycket pengar så känns ju ett eget hus med spa avdelning som rätt mycke giare än en lägenhet ^^
Fast 14 mille får di inget lyxslott för. Du får en snygg villa i Huddinge ( kanske med hörnbadkar hehe), eller ett ruckel på lidingö :)
 
Hela Stockholm är ju smockfull av dyra lägenheter, så speciellt svårt kan det väl inte vara.
 
Nyfniken skrev:
Någonstans ska man ju stoppa alla pengar.
Jasså, så du är en av spekulanterna! :cool:
 
Vanligt belånat folk får full "avdragseffekt" för bara de första 100 Kkr i underskott av kapital. I praktiken påverkar detta prisbilden väldigt starkt. Objekt med riktigt stora prislappar riktar sig till målgrupper som - av en eller annan orsak - helt enkelt inte påverkas av skuldränteavdrag.
 
Det var väl han från idoljuryn som sålde.
Och det finns alltid folk som har råd.
Zlatan köpte en kyrka tex för 80 något miljoner kontant som en investering.

Det såldes en etta nyligen 1,6 miljoner 10 kvm och 262 kr i månadsavgift föreningen accepterar juridisk person vilket gör det intressant för företag att köpa.
 
Perfekt för en riksdagsman som Romson eller Fridolin.

De tjänar ju rätt bra (60.000 ?) och vill gärna framstå som miljövänliga och avstå från bil.
(Verkar dock gärna åka taxi :cool: )
 
KnockOnWood skrev:
Perfekt för en riksdagsman som Romson eller Fridolin.

De tjänar ju rätt bra (60.000 ?) och vill gärna framstå som miljövänliga och avstå från bil.
(Verkar dock gärna åka taxi :cool: )
Mmmm, jo, det var när Maria Wetterstrand förklarade hur det blev miljövänligt att flygveckopendla mellan sverige och finland som jag insåg att miljöpartister var något av det mest skenheliga man kunde hitta. Men man fick ju också en väldigt smidig lösning på alla våra miljöproblem.

Jo, sa hon, det är inte alls negativt för miljön att hon flygpendlar, för hon klimatkompenserar alla sina resor.
Så nu har jag klimatkompenserat mina bensinslukande bilar och känner att varje gång jag drar på vid ett rödljus slår jag ett slag för miljön. Som att göra två flugor på smällen på en gång :)
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.