Är ny här och vet inte riktigt vilka forum jag ska använda, så rätta mig om jag är fel... :p

Funderar på att köpa ett hus som har stått tomt i minst 15 år och måste därför totalrenoveras.
Det är en 1½ plans villa med puts-fasad (tror det heter så), skulle gissa på att det är ca 100 kvm.
Vet inte vilken uppvärmning det är, tyvärr.

Min fråga är vad ni tror att det kan kosta att renovera ett sådant hus?
Det enda vi klarar själva är snickerierna, men vatten och elektricitet måste vi "leja bort"...
 
Kanske någon som vet vad 1 sak kostar..?
Tex ett nytt kök med allt vad det innebär eller ett badrum ;)
 
Det är svårt att svara på eftersom det skiljer sig så oehört i pris och sen beror det helt på vad man är ute efter och vilken standard man vill ha. Det finns kök för 50.000 och det finns kök för 300.000. Vitvarorna skiljer också mycket i pris.
Samma gällande badrum. Vad vill man ha? Vill man ha helkaklat, halvkaklat, plastmatta osv osv. Det finns kakel och klinker för 60 kr kvm och det finns för 3000 kr kvm. Sen ska där till primers, fuktskydd, nya blandare, dusch eller badkar kanske ny toastol osv vilket också skiljer mycket i pris beroende på vad man vill ha.
 
så sant!
Funderade på "normal" standard till att börja med, ingen lyx men heller ingen billig skit - utan kvalitet som håller... Men jag förstår att det är JÄTTE svårt att säga med tanke på alla olika prisklasser.
I det här huset måste man nog göra om och byta ut ALLT.
 
RIV OCH BYGG NYTT
 
G skrev:
RIV OCH BYGG NYTT
;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.