Jag lider inte det minsta för att jag köpt huset med lånade pengar. Inget jag går och grunnar på en solig lördagsmorgon direkt.
 
  • Gilla
jeppeknaster och 3 till
  • Laddar…
A-O skrev:
Trodde fler skulle hoppa på mig, men det kanske dröjer några dagar innan fler ser tråden?

:)
Om det är att leka troll du är ute efter så kan väl jag hugga: Vad hoppas du vinna på att vara föraktfull och arrogant?
 
  • Gilla
Pytt
  • Laddar…
Vi som äger huset men inte tomten det ligger på, får vi vara med i tråden?
 
A-O skrev:
hantverkare1:

Nej, det är pengar jag sparat ihop.

Nu är det ju ingen 20miljonersvilla i Stockholms skärgård som jag äger utan ett kataloghus från 70talet som är värt runt 600 000kr. :)
Det finns olika sätt att spara ihop pengar. När vi sålde vår miljonbelånade bostadsrätt efter två års ägande så blev vinsten så stor att vi kunnat köpa ditt hus. Vi hade inte bara bott gratis hos banken, utan dessutom tjänat en rejäl hacka på att bo hos dem.;)
 
  • Gilla
osociala jävel och 3 till
  • Laddar…
A-O skrev:
Trodde fler skulle hoppa på mig, men det kanske dröjer några dagar innan fler ser tråden?

:)
Om du startar en tråd bara för att provocera får du nog göra det med lite mer finess för att du ska få de påhopp som du önskar dig ;)

/Krille
 
Då kan du hjälpa betala av mitt hus så jag får samma känsla. Vore trevligt. Tack, skickar bankkonto via pm ;)
 
andersmc skrev:
Vi som äger huset men inte tomten det ligger på, får vi vara med i tråden?
Eller vi som ÄGER huset fastän vi har banklån?
 
D09
TS löper med andra ord störst risk att få sitt hus kapat ;)
 
Det där med att äga huset rimmar illa med "den som har flest saker när han dör, vinner". Därför fortsätter jag göra mina affärer med banken så att jag samtidigt kan ha både många och relativt nya prylar. :p
 
Vem bryr sig...kan bara vara folk födda på sent 70-tal och 80-talister.... :D

Själv har jag hellre lån och bor där jag bor än ÄGER mitt hus på en plats som Gud har glömt.....
 
  • Gilla
Elektriker08 och 13 till
  • Laddar…
Jag hoppas kunna ansluta mig till denna skara om sisådär 20 år.. :) Jag gjorde klart från början när jag köpet inget hus över 1000.000kr. Köpte mitt för 700.000kr just för att ha en chans att kunna betala av det innan jag är en gammal gubbe.. :) Tror ni jag är glad nu när sambon flyttade att vi köpte ett billigt hus? ;)
 
A-O skrev:
Trodde fler skulle hoppa på mig, men det kanske dröjer några dagar innan fler ser tråden?

:)
Det kanske inte är så många som vill bo i en 70-talsvilla i Sundsvall ;)
Skämtåsido, det måste vara skönt att vara fri från stora lån.
 
  • Gilla
mirakelmilla
  • Laddar…
Handlar väl egentligen var man sitter med i slutändan ? Huset för 700 k i Sundsvall kanske är en sämre investering i slutändan, trots ägande, än en rustvilla för 3,5 i Sthlm, som banken äger till större delen,

Vid pension kanske sundsvallshuset är värt 1 mille och Stockholms huset 7, vem skrattar bäst då?
 
  • Gilla
osociala jävel och 2 till
  • Laddar…
Om jag hade ett hus som bara kostade 600' ja då hade jag också ägt 100 % av huset. Bor man i en större stad är det givet nuvarande ränteläge helt galet att inte ha lån.
 
  • Gilla
Pytt
  • Laddar…
Idiottråd, vad är syftet? Finns det ett problem att lösa eller har du något som kan hjälpa någon annan?

Bor själv i en storstad men i ett förhållandevis billigt hus, har lån på två millar. Skall kanske starta en tråd om det?

Kan annars skapa en tråd om att jag inte har något lån på min bil!
 
  • Gilla
Elektriker08
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.