jobbat undan under veckan. reglat upp väggar för blivande badrummet på övervåningen.
bild_zps7c196bef.jpg

blev CC30 på reglarna.
bild_zps02b1ad07.jpg

gipsat och spacklat väggarna.
bild_zps5b106ec2.jpg
bild_zpsc2db06bd.jpg
bild_zpsda968df1.jpg
bild_zps83f73de8.jpg

Tapetserade en av väggarna med tidningar från 1940-talet som vi hittat under korkmattorna som då användes som underlagspapp/isolering
bild_zps8d5d8aa1.jpg
bild_zpsdb542846.jpg

I garderoben i sovrummet har vi satt upp hyllor från ikea.
bild_zps6ca1178a.jpg

Även monterat LED-list som belysning i garderoben.
(släckt rum)
bild_zps2ca43645.jpg
(tänd LED-list)
bild_zps798e4e7f.jpg

en bonus bild på vår dotter i vår nya säng (1.8x2M)
bild_zpse9fe5042.jpg
 
När snön smälte och värmen kom återkom även lusten att jobba ute.

gjort en mur av natursten (version 1) för att täcka tomrummet under altanen, kommer köra vidare med naturmurar på resten av tomten där vi vill ha murar.
bild_zps7f4c5492.jpg

även gjort en stensättning bredvid altanen för att få morgonsol till morgonkaffet.
håller även på att bygga ut den och fälla in en sandlåda i den.
bild_zpsd9bf32bb.jpg
 
Visar även bild på senaste ritningen på garaget vi hållet på att ansöka om att få bygga, den är ute för grannhöran, går det bra så kommer ett bygglov i brevlådan inom kort :)
bild_zps9ca84ba1.png

har även fått ett större och med långtidsprojekt...
fick en dotter 11/5 så nu är det bara att lägga upp en projektplan ;)
bild_zpsef6ab2b9.jpg
 
  • Gilla
Anders D och 3 till
  • Laddar…
Stort grattis :)
 
Ett ljus har gått upp för mig, man får inte mer tid när man har 2 barn jämfört med 1 barn... Otippat ;)

roliga är att äldsta dottern vuxit till en stor-"lilltjej" som är stolt storasyster som gärna pussar och kramar lillasyster, så det känns skönt.

börjat med altanräcke, målade och oljade "pinnarna" förra året så nu var det bara att skruva/bulta stolpar och sätta igång.

bild_zps920d143a.jpg
 
  • Gilla
Robblund
  • Laddar…
bild_zps5d310a52.jpg
bild_zps6bea95ce.jpg


bild_zps33aa2783.jpg
 
Snyggt, blir en fin altan med en skaplig utsikt ser det ut som! :)

När jag fick mitt första barn frågade jag mig själv, vad gjorde jag på fritiden innan?! Nu har jag liksom du fått ett till barn, och ställer mig samma fråga :) Man får skrapa ihop några minuter lite då och då till att fixa med huset, resten av tiden går åt till familjen :)
 
Pga regn så blev det inte klart idag, men halva staketet är klart med överliggare och allt, bara hälften kvar... Efter det monteras LED spottarna som kommer lysa upp längs stolparna
bild_zpsb756f074.jpg
 
Det blir fint det här, och ett stort grattis till den lilla dottern.

:)
 
Nu är staketet så klart det kan bli i år. Räknade fel på de vitmålade stolparna så var några kort och då mitt pris för dem när jag köpte 45st var ca 25% av vad de kostade styck så fick det bli några stolpar tryckat som tyvärr får målas nästa år. Sedan ska LED spottarna fällas ner i altanen, men först ska trappen bli klar.
bild_zpsf2040c0f.jpg
bild_zpsa72188b1.jpg
 
Hänt lite men inte några bilder denna gång.
tapetserat väggarna i rummet utanför blivande badrummet på övervåningen (lessnade snabbt på att ha dem bara vita, plus att vi hade tapet liggandes)

fått liv i min gamla traktorgrävare så nu ska det grävas stubbar och köras jord.

idag fick vi även bygglovet för garaget! 47,något nere och 32, något uppe dock med låg takhöjd så det inte räknas som byggyta..
 
För att summera sommaren.

fällt träd och grävt upp stubbar. Fyllt upp tomten för att kunna göra gräsmatta.
Bytt torrspruckna söderfasaden
bild_zps6b1e0eca.jpg
bild_zpse9c4950e.jpg

köpt och påbörjat installation av en luft/vattenvärmepump

Lagt om taket på frugans mormors hus tillsammans med svågern (ganska exakt 100 manntimmar exkl plåtarbeten som vi lejde bort.
bild_zpscc997385.jpg

sedan softat på altanen
(frun och hennes syster samt vår äldsta dotter på bild)
bild_zps5babbe6c.jpg

nu är hösten här med massa jobb på annan ort i längre perioder så får se vad som hinner bli gjort.
ska när jag kommer hem om någon vecka få hit en minigrävare som ska finplanera blivande gräsmattan så man kan få avslut på den och kanske så i höst :)
 
Bokat in med grävmaskin killen att han ska komma och titta på de saker vi vill ha hjälp med (planering av gräsmatta, gräva nytt dagvattenrör från en hängränna samt toppa upp och plana ut vår väg inför vintern)

ska bli skönt att komma vidare med gräsmattan. Men inna han kommer måste jag gräva bort en stubbe med min gamla traktorgrävare (jcb 3 -62)
 
Då har jag äntligen installerat luft/vattenvärmepumpen från jula som jag dockat på returvattnet till pannan som använda som förvärmare. Hoppas det kommer fungera bra :)Producerar bra med värme iallafall :)
bild_zpsa5928701.jpg
 
Började stapla/bygga min stenmur/gärsgård som ska vara vid vändplanen uppe vid huset.
en bit kvar...
bild_zpse4555f47.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.