Hej.

Såhär ser mina bilder ut. OBS! att den ena bilden är tagen när jag kopplat ur "RFX..", därav att den lyser rött.
Autocreate är satt till 1. Jag har följt denna: http://nodecentral.wordpress.com/2012/08/26/working-vera-on-a-different-frequency-rfxcoms-rfxrtx433/, sedan har jag testat med olika programversioner av koden, nu senast beta1.
Den är kopplad till ena av de två USB-ingångarna på baksidan, ett USB-minne sitter i andra.

bild1.PNG bild2.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
>firmware

Vilken firmware-version har du då?
 
Ingen aning, hur tar man reda på det?
 
OpiMaza
Hej
Har idag en telldus net men är inte så nöjd med den. Har även en duo på ingång men vet inte om jag ska satsa på en RFXtrx433 istället?
Är RFXtrx433 ett bättre alternativ än duo/net?
 
Ja rfx:en är utan tvekan mycket bättre.. Köpte först en duo men gått över till rfx:en. Stödet från sensorer och mottagarkedjan i hw:an verkar vara bättre.
 
OpiMaza
Är det krångligt att få igång dvs konfigurera.
 
Hej,
Jag har länge tänkt på att köpa en tellstick duo, men jag slog te med en RFXtrx433 eftersom den verkar lättare att hantera via Pyton och Ubuntu. Det har snackats en hel del om Conrad antennen, men det är en igelkott som jag inte gärna vill ha i vardagsrummet. Vad finns det för trevliga alternativ?
Har någon testat Nagoya NA-701 ://www.lohelectronics.se/antennsprot-for-433mhz-p-1013.html ?
 
OpiMaza
Malin Lindquist skrev:
Hej,
Jag har länge tänkt på att köpa en tellstick duo, men jag slog te med en RFXtrx433 eftersom den verkar lättare att hantera via Pyton och Ubuntu. Det har snackats en hel del om Conrad antennen, men det är en igelkott som jag inte gärna vill ha i vardagsrummet. Vad finns det för trevliga alternativ?
Har någon testat Nagoya NA-701 ://www.lohelectronics.se/antennsprot-for-433mhz-p-1013.html ?
Är också intresserad av en kraftigare antenn, har du provat den ?
 
Precis skaffat kombon Vera och RFXtrx. Mina Oregon-tempgivare dyker upp fint i Vera men inte de som jag köpt på Teknikmagasinet. Dessa funkar utmärkt med Tellstick Duo där de presenterar sig som FineOffset..Någon som fått sina att funka med RFXtrx?

Har aktiverat protokollen FineOffset/Viking, Oregon, AC/Anslut, X10 och Rubicson. Kanske skulle aktivera rubbet...
 
Har experimenterat vidare med mina Viking tempgivare utan framgång. Kollade modellen som är 02811 och denna ska vara supportad enligt wikin. Mycket tacksam för råd om vad jag kan testa.
 
Själv har jag inte Viking. Dock har jag aldrig haft problem med att en givare inte dyker upp, snarare tvärtom, problemet är att alla grannars alla 433-termometrar dyker upp...

Sen har jag läst någonstans att vissa (ej specat) protokoll inte är kompatibla med varandra. Kanske kan du googla på det. Själv ändrade jag inte något vad gäller protokollen, jag har fått in allt jag vill (och lite till som sagt). Det kan vara en idé att gå tillbaka till grundinställningen på protokollen. Bifogar min bild.

Screen_241.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Problemet är att du inte kan ha igång rubicson och viking samtidigt. Testa att stänga av rubicson så skall du se att det funkar :)
Har mailat rfxcom om det och fått till svar att dom inte kan vara igång santidigt
 
Rubicson är avstängt men det vill sig ändå inte. Jag har tre Viking och ingen av dom dyker upp. Mina tre Oregon funkar. Kör med FW v67.

Efter att jag sparade RFXtrx-inställningarna bootade jag om Veran men med samma resultat tyvärr. :(

RFXtrx.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du bara har Oregon Scientific och Viking, kan du inte bara klicka i Disable på alla andra protokoll? Då är du ju på den säkra sidan och du får maximal möjlighet att tolka de protokoll du faktiskt använder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.