Hej!

När jag hade tagit beslutet att börja bygga lösvirkeshus började jag samla på mig länkar till olika "gör-det-själv"-instruktioner ute på nätet. Det visade sig att det fanns en hel del minst sagt. Så jag samlade helt sonika på mig allt jag kom över i en excelfil och såg då till att kategorisera det lite.

Men det var ju inte så roligt att bara ha det liggande på datorn själv, så jag passade på att skapa en webbsajt där man enkelt kan söka och bläddra bland bygginstruktioner och tänkte att det kanske kan vara något för alla byggahus vänner?

Om ni vill får ni gärna gå in och kolla och ge feedback:
http://www.hemmaproffs.se

Det är som sagt bara ett hobbyprojekt och det körs än så länge på gratis-hosting, så förvänta er ingen superprestanda :D
Hoppas naturligtvis att kunna lägga till mer instruktioner allt eftersom, men förhoppningsvis finns det en del matnyttigt där redan nu!

mvh Björn
 
Det där är ju en länksamling till diverse kommersiella sajter, mest bygghandlare.

Vissa av dem har väl diskuterats här tidigare, med en hel del negativa synpunkter när det gäller materialet de presenterar.

Ar detta en affärsidé?
Dvs får du betalt för klick som leder till t.ex. Hornbach eller Byggmax?

Du inser förmodligen att du delvis konkurrerar med Bygga Hus nu.
 
Ja, det är en sammanställning av länkar till instruktioner, det är själva ju poängen. Men jag får absolut inte betalt på något sätt och den tanken har överhuvudtaget inte slagit mig och det är verkligen inte tänkt som nån konkurrens till byggahus, utan helt enkelt en sida där man kunde samla på sig instruktioner som finns därute. Trist om det upplevs som något annat.

Att fixartv t.ex diskuterats här gjorde att jag la till en röstningsfunktion så att man kan rejta olika instruktioner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.