Jag har E-lux varianten och jag säger som de flesta andra, aldrig att jag kommer att ha kyl utan kolsyrat och vanligt vatten i igen. Isen har jag samma "problem" med som övriga, man använder för lite is så man får slänga den lite då och då men strunt samma, vatten är billigt. Att man använder för lite is hänger givetvis ihop med att man sällan har behov att kyla ner något eftersom vattnet man använder redan är kallt...läsk dricker jag sällan.
 
  • Gilla
MammaByggerOm
  • Laddar…
Korvgubbe
Så vad jag hör är att om man skaffar ismaskin får man börja dricka mer grogg helt enkelt? Har man sedan kolsyrat vatten på kran så blir ju det självklara valet "Skinny Bitch". (y)

Jag är en storkonsument av vatten, och föredrar kallt och kolsyrat så det tycker jag är en bra funktion på kylskåpet. Ismaskinen däremot... Nja, hur mycket is gör man av med en vanlig vecka i november? Bättre då att köpa en separat ismaskin att ta fram och ställa på bänken de gånger under sommaren som det behövs om man inte vill eller hinner göra isbitar i fryspåsar.
 
  • Gilla
MammaByggerOm och 2 till
  • Laddar…
Haha danielandersson :)

largab, det blir en Husqvarna om ingen annan lev. kommer med ett svart skåp med is och kolsyra - vattnet SKA vara kallt ;)
 
Mina föräldrar har ett kylskåp med kallt vatten, lätt kolsyrat vatten, och kolsyrat vatten. Frysen har ismaskin. Deras skåp är inköpta antingen förra året eller året innan, de är mycket nöjda med dem och jag är också nöjd då jag varit där^^
Deras skäåp är också barnsäkra/ergonomiska då de kan låsas och enbart öppnas med fotpedal sååå skönt att slippa stå och slita i kylskåpsdörren när man råkat smälla igen den och precis efter kommer på att man ska ha nåt ytterligare.
Det enda de är missnöjda med på skåpen är ett par silverfärgade lister på hyllorna inuti i skåpet på kanterna de satt inte riktigt fast så de fick nya hyllor lite meckigt att byta.
 
katten12, vad är det för tillverkare på skåpen?
 
Det glömde jag ju. Electrolux=)
 
  • Gilla
MammaByggerOm
  • Laddar…
Vi har haft Electrolux variant av frys med ismaskin och kyl med kolsyra. Vi har varit väldigt nöjda med denna kombo under 4 år, nu ska vi dock flytta vilket i sig är trevligt.

MEN, finns det verkligen inte en enda kyl på marknaden idag med inbyggd kolsyra?

Varianterna från Electrolux och Husqvarna verkar ha utgått...

Jag har googlat i timmar men hittar bara länkar till dessa utgångna modeller!
 
S Stenback skrev:
Vi har haft Electrolux variant av frys med ismaskin och kyl med kolsyra. Vi har varit väldigt nöjda med denna kombo under 4 år, nu ska vi dock flytta vilket i sig är trevligt.

MEN, finns det verkligen inte en enda kyl på marknaden idag med inbyggd kolsyra?

Varianterna från Electrolux och Husqvarna verkar ha utgått...

Jag har googlat i timmar men hittar bara länkar till dessa utgångna modeller!

Har faktiskt också letat efter detta. Dock inte så ihärdigt men de ända jag hittat är så kallade side by side. Dvs inte fullstora.
 
A
det sägs att siemens har en kyl med kolsyra för några tiotusenlappar
men konceptet electrolux/husqvarna hade finns inte längre.
troligtvis gick inte detta att implementera i tekniken som de Ungerska skåpen bygger på.
side by side finns ju fortfarande men utan kolsyrat då.
electrolux hade en refreshment produkt tidigare med både is och vatten samt kolsyra.
det var en inbyggnadsprodukt likt en mikro eller kaffemaskin men den har nog utgått.
den konsumerade ofantliga mängder vatten med kontinuerlig is-tillverkning och kostade närmre 30.000.-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.