I huset finns trådlös router med USB, där har jag satt ett 32GB med musik som jag kan spela upp på ett par ställen via SoundBridge. Finns det nåt sätt att dela även till mobilen/surfplattan?
Utopi?
 
Finns en app som heter "Filebrowser", kostar typ 30 kr. Den kanske kan funka, jag använda den för att spela musik från en NAS.
 
Finns flera mediaspelare bl.a. Media:Connect, GPlayer, flex:player, VLC Streamer. Vissa routertillverkare har filhanterare/mediaspelare till vissa modeller.
 
Jag hittar en File App som verkar kunna fylla behovet men den kräver tydligen att jag laddar ner programvara till datorn? Det är ju ok om man har filerna på en pc eller laptop (som måste vara på hela tiden då?) men i mitt fall ligger de på sticka inkopplad i routet (Linksys).
 
Kolla mina förslag i föra inlägget, kolla även SunDisk Connect. MediaConnect körde jag mycket förut innan jag skaffade en av Synology`s NASar och deras DS-appar (DS audio för ljud).
 
Demmpa skrev:
Kolla mina förslag i föra inlägget, kolla även SunDisk Connect. MediaConnect körde jag mycket förut innan jag skaffade en av Synology`s NASar och deras DS-appar (DS audio för ljud).
Har laddat VLC men då krävs att jag laddar program på datorn. Jag har inte tänkt streama från dator utan från USB-minne på router. Ska jag lägga Helper på stickan?
 
Fick det inte att fungera. Antar att det krävs en NAS. Eller en dator som står på 24/7 och det är jag inte intresserad av. Link Sys hade inga appar vad jag kan se.
 
Testa Filebrowser. Du kan nog mejla utvecklarna och fråga först!
 
KoK skrev:
Testa Filebrowser. Du kan nog mejla utvecklarna och fråga först!
Jaaa! En guldgruva, den funkade direkt. Allt jag gjorde var att skriva in routerns adress - vips låg allt öppet framför mig.
"lycka" 😍
 
Bra där! Kanske inte den bästa mediaspelaren men den funkar. Bara att streama via Apple-tv till stereon!
 
KoK skrev:
Bra där! Kanske inte den bästa mediaspelaren men den funkar. Bara att streama via Apple-tv till stereon!
Har lånat ut AppleTV just nu men det finns en docka till stereon så det fungerar. Smidigast förstås att ha mobilen i näven men just nu går det bra :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.