RulleBulle skrev:
Många säger att man inte blir lyckligare av pengar men jag är beredd att prova.
Har svårt att tänka mig i dagsläget att jag inte skulle bli sjukt lycklig av att bli ekonomiskt oberoende.
De som påstår att man inte blir lyckligare av är de människor som oxå påstår att skönhet kommer inifrån... Alltså fattiga och fula :p

Drömmen är ju att kunna syssla med vad man är intresserad av och inte vad man måste för att få mat på bordet.
 
D09
Jag hade blivit mycket lyckligare =D
 
Lyckoforskningen visar på ett samband mellan lycka och pengar. Det är när man har lite pengar som sambandet är starkast. Andra viktiga lyckofaktorer är att ha bra relationer, vara frisk och att ha något meningsfullt att syssla med. Lyxkonsumtion tröttnar man snart på skulle jag tro.
 
Bytte snus sort nu och sparar mellan 3500-4000 / år framöver, ökar möjligheterna för lite små tokiga idéer :)

Och ja att sluta helt är billigare men det har jag inte vilja till just nu!
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Kalasclas skrev:
Bytte snus sort nu och sparar mellan 3500-4000 / år framöver, ökar möjligheterna för lite små tokiga idéer :)

Och ja att sluta helt är billigare men det har jag inte vilja till just nu!
Många små bäckar, som vi visa män säger.

Byta snussort 4000 kr på ett år
Säga upp dagstidningen 2500 kr på ett år
Cykla en mil till jobbet istället för bil, 10000 kr på ett år
Skippat träningskortet pga cyklingen, 4000 kr på ett år
Säga upp alla skitkanaler på tv:n och göra något vettigt istället, 4000 kr per år (plus massor med tid)

Typ 25000:- per år bara på att göra livet bättre.
 
Jo vissa saker kan man rätt lätt spara pengar på!

Däremot tv-kanalerna byts inte! Telia stor av en enda anledning nickelodion junior från 05-07.30 varje morgon, gör dottern glad och vi får sova en timme extra :) värd varje krona kl 05.30 el lördag morgon :)
 
pelpet skrev:
Många små bäckar, som vi visa män säger.

Byta snussort 4000 kr på ett år
Säga upp dagstidningen 2500 kr på ett år
Cykla en mil till jobbet istället för bil, 10000 kr på ett år
Skippat träningskortet pga cyklingen, 4000 kr på ett år
Säga upp alla skitkanaler på tv:n och göra något vettigt istället, 4000 kr per år (plus massor med tid)

Typ 25000:- per år bara på att göra livet bättre.
Hmm.. snusar inte , ingen dagstidning , ingen cykling , inget träningskort men tyvärr har jag inte 21000kr mer för det per år.:(
Ful o fattig och inte helt frisk är man ...hur ska detta gå.:p
Huvudsaken är att man har mat på bordet och tak över huvudet.
 
D09
Kalasclas skrev:
Bytte snus sort nu och sparar mellan 3500-4000 / år framöver, ökar möjligheterna för lite små tokiga idéer :)

Och ja att sluta helt är billigare men det har jag inte vilja till just nu!
Mellan vilka sorter? :)
 
Kalasclas skrev:
Däremot tv-kanalerna byts inte! Telia stor av en enda anledning nickelodion junior från 05-07.30 varje morgon, gör dottern glad och vi får sova en timme extra :) värd varje krona kl 05.30 el lördag morgon :)
TV är bäst som barnvakt, så gör vi hemma också. Men vi kör mest SVT:s barnkanalen och barnkanalen på SVT play även om vi har nickelodeon också. Oerhört praktiskt att kunna parkera barnen där medans man fixar iordning käk åt dem och liknande. Klart värt licenspengen.
 
Det är väl det värsta med att vara en person som håller på med många projekt, man har alltid dåligt med pengar egentligen då större delen av lönen går till diverse projekt hela tiden.

Men som nämnts så gör det ju en hel del att minska som fasta utgifterna.

Jag har bara en mobiltelefon och tv:n har ett billigt boxerpaket.
Har inget separat bredband eller fast telefon, har låg elförbrukning osv.


Har jag gott om pengar för det?

Nej, just nu hamnar varje tillgänglig krona på ena bilen som jag bygger ihop.
Visserligen sjunker dom fasta utgifterna på bruksbilen med 10 000kr per år när -61:an avlöser
-05:an men ändå. :D
 
D09 skrev:
Mellan vilka sorter? :)
Från Knox white 24 kr / dosa till Swedsnus portionssats för ca 11.50 / dosa, köps i stor plastlåda som innehåller 1000 snus för 445 kr med rabattkod och 545 utan.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hört från någon vis person:

Har man inte mat har man ett problem.
Har man mat har man tusen problem!

Jag försöker tänka på det när jag drabbas av något av alla mina många i-landsproblem.
 
  • Gilla
mariatherese
  • Laddar…
Kalasclas skrev:
Från Knox white 24 kr / dosa till Swedsnus portionssats för ca 11.50 / dosa, köps i stor plastlåda som innehåller 1000 snus för 445 kr med rabattkod och 545 utan.
Undrar varför portionssnus alltid är så mycket billigare än lös, finns de nå riktigt budget märke i lös?
 
Mängden snus i en dosa, en dosa portion är det max 24 gram i, en dosa lös minst 35 gram...

kolla swedsnus.nu de har nån lös man gör själv endast genom att blanda i vatten, har inte smakat den men portionen smakade helt ok.

Annars kan man göra själv i ugn, luktar som satan i köket och frugan är inte glad, men det blir billigt :)

OBS jobbar inte med swedsnus men hittade sidan och blev impad över priserna, och beställningen fungerade riktigt bra...
 
Helt klart är att jag hade behövt 2 knegarlöner till mina pågående projekt!
:renoverar huset
:kör cross
:bygger banracing bil
:fru och 3 barn;)

Sen om jag ska sväva iväg så drömmer jag om en egen gård med skog och spannmål som går att livnära sig på.
En egen crossbana på marken och sköta om och coacha fram bygdens ungdomar som kör.

Så det är ju inget liv i lyx jag drömmer om men det krävs nog ett startkapital på 8-9 miljoner för gård maskiner osv!
:)
 
  • Gilla
gockemannen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.