Hej!
Jag ska göra en helrenovering och flyttar köket till en yta som idag är sovrum och toalett. Tack vare detta kommer jag fått ett stort och rymligt kök vilket är härligt. Eftersom jag kommer att kunna att planera allt precis som jag vill ha det så har jag bestämt mig för separat kyl & frys (samt ev. vinkyl) och nu till min fråga;

Finns det någon som kan rekommendera en riktigt bra kyl + frys med isfunktion samt kolsyrat vatten... Gärna i svart. Kollade Miele men de verkar inte ha något liknande...
 
Mig vetligen är det bara electrolux/aeg/husqvarna (samma skåp olika utförande) som har alla tre i combo, ev kan det det finnas någon side by side lösning som även har det.

siemens har vatten och is men ingen kolsyra.

Mvh R
 
Tack Klypert! Då kikar jag på dem och ser vilket skåp som ser bäst ut (om det ändå är samma skåp). Bra att veta, tack igen!
 
Ett litet tips bara - Passa även på att läsa på här i forumet om hur nöjda folk är med just de skåpen....
 
Skåpen är grymt bra, vi har Husqvarnas modell eftersom de finns i svart och mina svärföräldrar har elektorlux, tror att dom satte in sina skåp 2008 - 9 och våra är ifrån -10
 
Tack JonasSun. Läste i ngn tråd ang. en lukt i elektrolux-skåpet men annars har jag inte hittat så mycket.
Tack Mostly Inept, det lutar mot Husqvarnas då jag gärna vill ha dem i svart samt vill åt de övriga funktionerna. Jag ska installera detta runt december så ska även prata med min vitvarubutik om att kika på ev. kommande sortiment.
 
Vi har E-lux skåpen. Efter en garanti-modifiering i kylskåpet för att undvika frysning i en vattenventil så har vattendelen fungerat med 100% belåtenhet. Kolsyra från vanlig std kolsyreflaska (~80:-/fylln , räcker 3-4 månader hos oss). Ismaskinen har en egenhet att is-kuberna inte alltid delas som de ska. Kan bero på för litet is-uttag !!! Så ngn gång ibland (~1/månad) så får jag manuellt ta ur några kuber.

Jag kommer aldrig byta bort kallt-kolsyrat-vatten-funktionalliteten ...
 
Redigerat:
Tack largab! Jag dricker kolsyrat vatten varje dag (just nu soda-stream) men vill alltid ha tillgång till kallt och kolsyrat vatten. Är ingen storkonsument på is men att manuellt ta ut några kuber ser jag inte som något problem. Det gör jag redan idag om jag känner att kuberna legat för länge... Tack igen!
 
Vi har stängt av vår isfunktion, fick manuellt rensa den lite då å då eftersom vi använder så lite is. Visst det va kul 2-3 gånger på sommaren när man har middagsbjudning men aldrig annars. Tar oxå ganska mycket utrymme inne i frysen.

Kolsyrat/vanligt vatten dricker vi hela tiden. Så det är jag helnöjd med.

Vi har reparerat vår frys 2 ggr då fläkten tydligen kan frysa sönder om man glömmer dörren på glänt. Blir isbildning å sen går den sönder. Dåligt konstruktion kan man ju tycka.
 
Tack Noseone, vilket märke har ni? Kanske inte spelar så stor roll med tanke på att det är samma bas hos alla 3?!
 
Husqvarna.
 
Tack Noseone - bra att veta!
 
Haft både Husqvarna och Electrolux varianterna av is/vatten/kolsyra serien.

Isen tar smak av maten tycker jag...

Nu har vi inte detta längre och man saknar kolsyran mest.... Men det går ju att få i kranen numera med t.ex Moras komboblandare
 
Är moras kolsyra grej kyld? Kolsyrat vatten ska vara kallt, annars kan de vara.
Vi har ingen bismak på is. Krossar en del, blir del av goda drinkar.
 
largab skrev:
Är moras kolsyra grej kyld? Kolsyrat vatten ska vara kallt, annars kan de vara.
Vi har ingen bismak på is. Krossar en del, blir del av goda drinkar.
Tyvärr ej kylt vatten :(

Men ta en isbit i munnen och drick sedan ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.