Rökt i huset i över 50 år så det var helt inpyrt.
Eldat sopor i pannan och hindrat sotarmurre från att sota, så hela skorsten var fodrad med 100L tjära.
När man byggde huset så drog man i princip bara röda trådar i alla elrör.
När man drog avloppet till badrummet så monterade man en grenrör istället för en böj som man använde som stötta för golvet.
När man gjorde nerfarten till garaget så gjorde man den så brant så man inte kan köra ner med en bil utan 2 grova plankor.
Annars är stenhuset väldigt välbyggt och dom har varit hyffsat nogranna så jag är nöjd ändå! :D
 
Alla elledningar på övervåningen är blå.

Han var bara 170 cm lång så bastun går inte att ligga i.

Treglasfönster i kattvindsluckorna isolerar bra, men är jäkligt tunga att öppna när man hänger dem med gångjärnet uppåt.

Att svetsa ihop en låda på 1*1*1 meter, gräva ner den i förrådet och lägga en gabondörr över som golv är inte så bra 15 år senare, när den ruttnat för att det rinner in vatten från snömältningen varje vår. Min man blev väldigt förvånad och väldigt blöt när han trampade rakt igenom dörren och satte foten i sörjan.

Att tilläggsisolera garaget med isolering med plast i, och plasten inåt (samt gömma allt bakom bitar av flyttkartonger) visar sig vara rätt obetänksamt när papptaket börjar läcka.
 
Att ha rökt eller druckit något stark när han målat, så det varit färg överallt där det inte ska vara. Maskeringstejp som suttit kvar i flera år, och var omöjlig att få bort. Målat halva fönster, då han inte nådde högre.
Grävt ner en massa skit i trädgården, inklusive massa krossat glas, istället för att köra till tippen. Lagt sin döda hund i en sopsäck och grävt ner ( jo jag hittade den...) "Toppdressat" gräsmattan med matjord i högar, så den ser ut som en puckelpist.
Slipat och lackat golv, utan att flytta piano.
 
tompas11 skrev:
... för att huset var totalrenoverat från golv till tak och jag har därför inget att göra...
Jag kan skicka mina barnbarn till dig. De fixar renoveringsbehov. Helt utan kostnad!
 
  • Gilla
ekblom och 1 till
  • Laddar…
För att de installerade Utomhusdelen på luft/luftvärmepumpen ovanpå kökstaket. Blir en gosig iskaka där varje vinter. (nu åtgärdat med kärl och rör med elvärme i men det är inte så stiligt...)
För att de ansåg LLVP vara lösningen till hela uppvärmningsbejovet så man demonterade elementen på nedervåningen.
För att de satte LLVP i trappen, alltid ivägen och det blir för kallt nere och för varmt uppe.

Annars helt ok...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.