thomasx skrev:
Jag testade en ny 160bars nilfisk högtryckstvätt, och den var mycket riktigt sämre än min 10+ år gamla 120bars kärcher. Å då var det ändå någon 6-8000 kronorsvariant med 15m gummistålslang (den var bra dock, slangen)
Det har skrivits en del om de där "problemen" med nilfisk i andra trådar på forumet.

Har själv en attix, och jag upplever den då inte som någon proffsmaskin.
Jag har ingen aning om huruvida min tvätt håller specen men den gör jobbet på ett för mig fullgott sätt.

Attix har jag inte provat så om det är en bra proffsmaskin eller inte har jag ingen aning om. Jag skrev bara att den tillhör deras proffsserie och att den då bör vara bättre än deras konsumentmaskiner...
 
iSnobben skrev:
Jag har ingen aning om huruvida min tvätt håller specen men den gör jobbet på ett för mig fullgott sätt.
Det gör min kärcher också, men betalar man 3-4 gånger mer för en högre specad maskin, så ska det väl vara skillnad också., annars är det ju bara bortkastade pengar. Och det är det det är med en nilfisk, IMO, du får inte vad du betalar för.
 
thomasx skrev:
Det gör min kärcher också, men betalar man 3-4 gånger mer för en högre specad maskin, så ska det väl vara skillnad också., annars är det ju bara bortkastade pengar. Och det är det det är med en nilfisk, IMO, du får inte vad du betalar för.
Nu har väl kanske det här spårat ur en aning från ämnet men min blå var inte dyrare än en gul med liknande spec och att den skulle vara 3-4 gånger så dyr som en gul så vet jag inte vad du jämför för tvättar? Möjligt att jag hade varit ännu mera nöjd om jag hade valt den gula men jag hade inte haft mera pengar kvar i plånboken.
 
iSnobben skrev:
Nu har väl kanske det här spårat ur en aning från ämnet men min blå var inte dyrare än en gul med liknande spec och att den skulle vara 3-4 gånger så dyr som en gul så vet jag inte vad du jämför för tvättar? Möjligt att jag hade varit ännu mera nöjd om jag hade valt den gula men jag hade inte haft mera pengar kvar i plånboken.
En blå som kostar 3-4 gånger så mycket som en gul tvättar sämre än den gula. Köper du en blå med samma pris och spec som en gul, är jag personligen övertygad om att den blå är sämre än den gula, eftersom de blå långt ifrån uppfyller sina specar, det är det flera som vittnat om här på bygga hus.

Sorry, jag är inte ute efter att klanka på dig och din högtryckstvätt, jag bara påpekar vad jag och andra upplevt och mina synpunkter kring det. Din tvätt funkar bra för dig och det är ju gott så.
 
Har aldrig själv haft en Alto, men de bekanta jag har som kört sådana är allt annat än nöjda. En köpte en "semi-proffs" tvätt. Den höll för vanlig bil och MC tvätt i 14månader sedan var pumpen slut. Fick det inte på garanti då PRO maskinerna "inte var avsedda för hemma bruk".

Kärscher har jag goda erfarnheter av själv och de har bra prestanda för pengarna för vanligt hemma bruk. Själv slog jag till på en tvätt med Honda motor, inget du kör utan att grannarna hör det, men vilken tvätt! Inte så farligt dyr, tror det blev ca 3000kr inkl frakt och moms från USA.
 
thomasx skrev:
En blå som kostar 3-4 gånger så mycket som en gul tvättar sämre än den gula. Köper du en blå med samma pris och spec som en gul, är jag personligen övertygad om att den blå är sämre än den gula, eftersom de blå långt ifrån uppfyller sina specar, det är det flera som vittnat om här på bygga hus.

Sorry, jag är inte ute efter att klanka på dig och din högtryckstvätt, jag bara påpekar vad jag och andra upplevt och mina synpunkter kring det. Din tvätt funkar bra för dig och det är ju gott så.
Jag tar det inte som att du klankar på mig men jag undrar hur mycket tvätt jag hade fått för 750:- om jag hade köpt en Kärscher. Köpte min på någon kampanj. Men brakar den ihop så lovar jag att köpa en gul istället så får jag ju prova det också 😃 Tills dess så får min blåa fortsätta att göra min bil blank och fin vilket är min tvätts huvudsyssla.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.