Hej
Ska rulla ut lite begränsningskabel. Tycker dock att plastmärlorna som säljs på bla jula etc är rätt dyra. Någon har ett bra förslag på billigare alternativ? Får ju gärna vara av plast om de nu riskerar att bli kvar i jorden. Hur många behövs per meter på ganska ordinarie gräsmatta?
 
Om du tycker 1,59:-/märla (Husqvarna t.ex) är dyrt så kan du ju alltid gräva ner kabeln, det kostar ingenting i material.

Efter att ha petat på installationer med Husqvarna, Bosch och Stiga bl.a. kan jag säga att en billig märla som inte håller för slag är sjukt mycket mer irriterande än att använda en bra märla direkt. Stigas tunna med stort huvud böjer sig lätt, så de är ingen favorit direkt.. Husqvarna hade en laddning som var lite spröda i början av året, de var också riktigt irriterande då de kunde gå av när jorden var hård. Jag gillar deras senaste, lite tjockare.
 
Automower varianten kan du hitta på ebay för 1kr st ink frakt från Tyskland
 
JonasQ skrev:
[länk]
Du får 250 pack i Tyskland i stället :)
 
JonasQ skrev:
[länk]
Samma paket kostar 199 kr på Hornbach.
 
Tack för tipsen.blir nog ett besök på hornbach imon
 
Fast nu var ju inte Hornbach så billiga med 1,99:-/märla... såatte..
 
... asså får nog hålla me dårå yupp!
 
Billigare än clas Ohlson "tipset" ;-) är trött på ebay/min dåliga framförhållning Husqvarna hittade jag inte till det priset på någon sida jag kollat men kom gärna med bättre tips. Tycker fortfarande att det är ett dyrt tillbehör
 
Stigas kostar ca 250kr för 200 stycken. Alltså ca 1,25 per styck. Och några större problem med att de går sönder osv skall jag inte påstå att jag haft på senare tid ivf. De har blivit bättre inbillar jag mig. Är man dessutom bara noggrann att man försöker träffa så mitt på skallen som möjligt så. Det enda är väl att de är svåra att återanvända när de legat i marken ett par år, dom har då blivit något mjuka för att bankas ner i hård mark igen...
 
I vilken affär betalar man 250kr för 200 märlor? Kan vara bra att veta om jag behöver köpa fler nån gång. Fast jag tycker iofs att Gardenas märlor håller sig fast bättre i marken jämfört med Stigas som gärna vill krypa upp igen (jag har en Stiga 127).

Jag tipsade om Clas Ohlson-paketet för det var de billigaste jag hittade i min stad. Jag jämförde priser mellan Clas Ohlson/Jula/Biltema/Granngården och utav dessa var Classe billigast ;)
 
Redigerat:
olofh skrev:
Billigare än clas Ohlson "tipset" ;-) är trött på ebay/min dåliga framförhållning Husqvarna hittade jag inte till det priset på någon sida jag kollat men kom gärna med bättre tips. Tycker fortfarande att det är ett dyrt tillbehör
Om du befinner dig i Göteborg finns 100 HQ märlor för 180 kr på GPL shop på Ringön http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/marlor-for-slingkabel-till-automower.php
 
  • Gilla
MrMad
  • Laddar…
JonasQ skrev:
I vilken affär betalar man 250kr för 200 märlor? Kan vara bra att veta om jag behöver köpa fler nån gång. Fast jag tycker iofs att Gardenas märlor håller sig fast bättre i marken jämfört med Stigas som gärna vill krypa upp igen (jag har en Stiga 127).

Jag tipsade om Clas Ohlson-paketet för det var de billigaste jag hittade i min stad. Jag jämförde priser mellan Clas Ohlson/Jula/Biltema/Granngården och utav dessa var Classe billigast ;)
Det köper du hos vilken åf/fackhandel som helst som säljer stiga..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.