Jag blir så trött... Gjorde rent balkongen, utemöbler och trall i våras. Nu när vi kom hem från semestern är balkongen helt nerskiten av duvbajs! Vi har en TV-antenn ovanför balkongen...
Någon som kan tipsa om bra fungerande fågelskrämma eller något annat effektivt för att slippa fågelskiten?
 
Skulle en plastuggla skrämma bort duvorna?
 
Korvgubbe
Det fungerar, ett tag.

Det är ett vanligt problem bland båtägare och man ser diverse lösningar när man går längs bryggorna. Själv har jag en gummiorm som ligger på båten och den är effektiv, inte en bajs sedan den kom dit. Problemet är att fåglarna inte är så dumma som de ser ut, och får ugglan bara vara där länge nog lär de sig att den inte flyttar på sig och därmed är ofarlig. Så skaffar du en plastuggla se till att byta plats på den lite då och då.
 
Bra tips, nu bär det iväg till leksaksaffären!
 
Korvgubbe skrev:
Det fungerar, ett tag.
Själv har jag en gummiorm som ligger på båten och den är effektiv, inte en bajs sedan den kom dit.
Plastormar har vi också använt oss av med gott resultat.
 
har alltid gammalt nät över båten.gammalt trix. hemma går inte mekaniskt. fåglar är för smarta. satte tom. i en torkarmotor i en fejkad örn. sket sig. så vad som funka. ultraljud, hungriga katter, 22mm. och finns nät med massor av taggar som ingen fågel vill sätta sig på. jag köpte i usa. men tror finns nu i europa
 
Nu ska jag lägga ett par ormar över husnocken, får se vilken effekt det blir...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.