Hejsan

Var i göteborg hittar jag lämpligen material till mina möbel och inredningsprojekt. Tänker främst på björkplywood till lådor samt massivträ bok, björk, ek men även diverse andra trevliga udda träslag att förgylla saker med?
 
Björkplywood finns, har jag för mig, på Bauhaus.
Annars finns Abi Trä i Frölunda, http://www.abitra.se. Har inte själv handlat där men hört de har en hel del.
 
JerreEssberg skrev:
Björkplywood finns, har jag för mig, på Bauhaus.
Annars finns Abi Trä i Frölunda, [länk]. Har inte själv handlat där men hört de har en hel del.
Jo, när du säger det så har jag sett björkplywood på bauhaus, men den kändes mer som en konstruktionsplywood med björk, än som lämpad för möbler, inte alls den formriktighet och styvhet som jag förväntat mig. Men jag kanske skall ta en koll till där.

ABI-trä hade fallit i glömska, dom har som du säger en hel del. Får ta en sväng förbi där.

Ska kolla med Fredricsons också. Fast jag gillar att kunna gå runt och kolla, upptäcka och klämma och känna.

Tack för tipsen!
 
Skulle satsa på något av småsnickerierna runt göteborg, de brukar ha bra mtrl till vettiga priser. Ligger bla en kille i Tostared (tostareds snickeri ). Ek (o lite annat) brukar gå att få tag i hos dalfrid, håller hög kvalite. Googla dalfrid så hittar du hemsida, brukar ha lagerläge online
/Fredrik
Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
 
Interwood på Ringön har både skivmaterial i god kvalitet och ett bra urval av massivt trä. De säljer till privatpersoner men tar bara kontant betalning.
 
Bra! Tack för tipsen!
 
Uppdatering önskas.

Var köper man björkplywood till vettiga priser i göteborgsområdet?

Hittade ingen plywood på Bauhaus hemsida.
 
O skrev:
Uppdatering önskas.

Var köper man björkplywood till vettiga priser i göteborgsområdet?

Hittade ingen plywood på Bauhaus hemsida.
Jag har det på tungan, återkommer strax med namn och nummer, hoppas jag. ;)

http://www.adeltralagret.se/

Ring och prata med Tor. Observera att det drivs som en hobbyfirma som ger oss GDS'are möjligheten att handla material där annars bara storförbrukare handlar, så det kan ta lite tid att få svar. Men, det är mycket trevlig och bra service, samt produkter. Jag har själv handlat där, bl.a. all teak till vårt badrumsgolv och björkplyfa, faner etc till möbler m.m.
 
Redigerat:
ABI Trä köper av Fredricsons...och lägger sedan på minst 100% på priset. :D
Jag köpte mitt genom ett möbelsnickeri som var storkund hos Fredricsons. Kolla med Beijers på Ringön som brukar vara rätt smidiga med specialbeställningar.
 
Jag har själv handlat kontant på fredricsons några gånger, men det var länge sedan nu, uppgav dock namnet på en enskilda firma, men vet även att de sålt material till personer som gått snickerikvällskurser. har man vägarna förbi kan man ju alltid höra med dem. Berätta gärna i såfall hur det gick :)
 
thomasx skrev:
Jag har själv handlat kontant på fredricsons några gånger, men det var länge sedan nu, uppgav dock namnet på en enskilda firma, men vet även att de sålt material till personer som gått snickerikvällskurser. har man vägarna förbi kan man ju alltid höra med dem. Berätta gärna i såfall hur det gick :)
Körde samma metod, men snickeriet ringde dit och sa att jag skulle komma. Inga problem om direkt vet vad man skall ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.