Jag undrar om någon har något negativt att säga om Älvsbyhus?
 
Vi flyttar in i vårt hus imorgon ;D ;D

Vi har inget negativt att säga om själva huset. Det besiktigades igår & besiktningsmannen var kanon bra. Kändes som han var helt på kundens sida.

De som tapetserade var lite slavriga på något ställe men besiktningsmannen skickar tillbaks dem på återbesök så de får rätta till felen.

Kan väl inte säga att vi är 100% nöjda med säljaren. Men from nu så har vi ju inte någon kontakt med honom.
 
Bjarne skrev:
Tycker att Älvsbyhus tar alldeles för mykcet för deras grundentreprenad.
Fick pris för schakt på en väldigt lättbyggd tomt 135.000 och efter ett par veckor sa säljaren att det var exkl moms.
Verkar som att dom vill sko åt sig pengar själva som conrad var inne på förut.
Det låter väldigt skumt....exkl moms pratar man väl aldrig om till privatpersoner.... >:(
 
Hmmm 135kkr + moms själv har jag budgeterat men 250 kkr inklusive moms.

Som sagt det beror på vad har med i grundentreprenaden + hur stor tomt man har.

Ingår...
Tomt (jord/berg schakt, fyllnadsmassor och jord)
Grund med allt det innebär (Isolering, radon säkert, VVS etc.)
Golvvärme

...ja då är nog 135kkr + moms helt ok
 
Det lilla enda kostar ca 200000 kr min vän
 
Jonne skrev:
Varför skulle inte en fast anställd säljare göra samma då?? Alla vill väll tjäna pengar. Det är ju det en hussäljare och fabrik lever på
Det kan nog finnas en del fördelar med att hussäljarna är anställda av husföretaget de säljer för. Företag brukar vara mycket snabbare med att åtgärda misstag som deras egna anställda ställt till med än icke anställda som jobbar åt dem. Men risken för att blir lurad finns förstås i vilket fall som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.