Hej! Har precis köpt ett hus och behöver lite tips. I källaren är det golvvärme och klinkers på golvet. I ett rum tänkte vi ha en en liten verkstad, men bara tillfälligt sen ska verkstaden flytta ut i ladugården. Frågan är vad man gör med golvet. Vill inte sabba klinkergolvet med olja, spån och annan skit som det blir i en verkstad och jag vill ju dra nytta av golvvärmen. Nån som har nån bra billig idé som är lite snyggare än en presenning?
 
Balkonggräs, det är hyfsat billigt.. Det borde suga upp oljespill rätt bra också. Finns i grått också om du inte vill ha växthuskänsla i verkstaden.
 
  • Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
Byggplast som skydd och sedan sådana där hårda plastgolvsrutor som man kan köpa till verkstäder.

Eller ska det svetsas där? Vad är det för "verkstad"?
 
Ingen svetsning, mest snickrande, men det ska även vallas skidor
 
Åhå.
Då ändrar jag mig till underlagsfoam som skydd och ovanpå det vanliga 12mm spånskivor.
Inköpta på Byggmax.
Golvvärmen kommer väl inte vara lika effektiv, men du behöver väl inte så himla varmt heller.
 
eller masonite istället för 12mm spån
 
  • Gilla
pelpet och 1 till
  • Laddar…
nino skrev:
eller masonite istället för 12mm spån
Håller med om detta. Skarvarna tejpas med silvertejp sen håller det för ganska mycket. Har själv skyddat mina golv med papp och masonit under renovering och det har hållt för omild behandling.
 
nino skrev:
eller masonite istället för 12mm spån
Bästa förslaget hittils.
 
Jag har lagt underlagsfoam och 12mm spån ovanpå det. Jag fräste spår genom halva spånskivan längs kanterna så jag fick ca 20mm överlapp i skarvarna. Blev sketabra, har legat så i flera år nu.
 
Fråga din golvfirma efter spillbitar av plastmatta. Jag köpte 8 kvm för hundra kronor. Makalöst fult var det och hade rätt många år på nacken men mitt källargolv var lika nöjt för det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.