Liten firma där alla varit med under några veckor. Hör det till god ton att man ger dom något som ett tecken på uppskattning om man är riktigt nöjd vilket jag är. Typ en Whiskey eller nåt......?
 
Om du är så pass nöjd att du spontant känner att dina hantverkare är värda något utöver vad de kostat så ska du ge dem vad du tycker är värt. Innan man ger sprit kan det vara bra att veta att det uppskattas förstås. Många nöjer sig med uppskattning av kunden om de får en fika eller liknande, själv förordar jag smörgåstårta.
 
Smörgåstårta fungerar alltid. När en kund börjar prata om det så vet man att dem e nöjda
 
M.Kristensen skrev:
Smörgåstårta fungerar alltid. När en kund börjar prata om det så vet man att dem e nöjda
Håller med allt, förutom smörgåstårtan,
Usch! Men de flesta uppskattar nog det
 
En smörgåstårta är en riktigt fin gest! Det kan löna sig dessutom om det är något annat litet du behöver hjälp med i framtiden så kanske de inte ens bryr sig att ta betalt just för att du var så trevlig. De lär komma ihåg dig!
 
Håller de på att arbeta kan jag tänka mig att tar du fram grillen och bjuder på korv/hamburgare med tillbehör lagom till lunch lär det uppskattas och kommas ihåg. :)
 
M.Kristensen skrev:
Smörgåstårta fungerar alltid. När en kund börjar prata om det så vet man att dem e nöjda
Håller med allt, förutom smörgåstårtan,
Usch! Men de flesta uppskattar nog det
 
hantverkare1 skrev:
Håller med allt, förutom smörgåstårtan,
Usch! Men de flesta uppskattar nog det
Nu har du skrivit det två gånger så du menar det säkert!

Men vad kan vi fresta dig med då ;)
 
Landgång kanske.....(y)
 
En julblomma eller liknande med en hälsning lagom till jul tror jag uppskattas också. Se till att skicka en julblomma till lantbrevbäraren också när du ändå är igång. Viktigare än julgröten till tomten :)
 
KnockOnWood skrev:
Nu har du skrivit det två gånger så du menar det säkert!

Men vad kan vi fresta dig med då ;)
Hur blev det så??

Ovan nämnda whiskeyflaska eller grillad hamburgare låter frestande måste jag säga
 
  • Gilla
PAF
  • Laddar…
I och för sig tycker jag det är ett oskick med dricks.
När det gäller betalning till hantverkare skall man väl försöka pruta så långt det går :cool:

Men det är klart att när man fått något stort klart kan man bli väldigt glad och vill dela med sig av glädjen.
Likaså när man tycker att man fått mer än man egentligen har betalt för.

En julblomma till brevbäraren, som Danne12345 nämnde uppskattas säkert.
De små grå vardagstjänsterna betyder väldigt mycket.
Glöm inte heller snöplogaren och sopgubben.
Då får man garanterat bra service i fortsättningen.

Det har hänt att jag gett en "gratifikation" på flera tusenlappar till hantverkare, som har gjort mer än vad man kunde förvänta sig, och som löste många besvärliga problem.
Men det är trots allt undantag måste jag erkänna :surprised:

En sån här går väl på en dryg tusenlapp?
DSC00474.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Att bjuda på någon bullpåse då och då gör susen! Det är ju dessutom en fördel att "smörja" hantverkarna UNDER arbetets gång istället för efteråt... ;)
Är det byggnation av en hel kåk så är det väldigt uppskattat med en fest när allt är klart! Mat och lite att dricka en kväll, dessutom extra kul som elektriker om det är i t.ex. augusti så att det blir lite mörkare så att man får se resultatet av ytterbelysningen. :)

//Patrik
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
Eftersom en del har problem med måttlighet tycker i alla fall jag att man inte ska ge bort alkohol till andra än såna man känner, om ens då. Smörgåstårta eller fikabröd låter väl som ett bra alternativ.

En bilmekaniker jag jobbade med tidigare fick från en del kunder en liten julklapp. Det tyckte han var bra, för då visste han av vilka han kunde ta mer betalt! :wow:
 
  • Gilla
cecar33 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.