Hej jag ska hyra giraff och slipa i 3 rum. Nu är det så att jag skulle vilja slippa plocka ut möblerna om det är möjligt (tror ni det går utan att göra det?).
Jag kan hyra festool för 500kr med dammsugare eller flex för 300 kr med dammsugare för en dag.
Vilken har bäst "dust extraction" och om det är festoolen är det stor skillnad och värt priset?

Mvh
 
Festoolen är bättre om du får med alla tillbehör. Allså rent arbetsmässigt. Ta dock den större modellen utav dustcontrol dammsugarna! I båda fallen.

Festool dammsugaren klarar inte av det du eftersöker.
 
Hej atomlab tack för svar. Vilka tillbehör ska jag hålla utkik efter till festoolen? Jag har aldrig använt en giraff. Jag ska slipa spackel från väggar. Jag har hört att man får vrida ned vervtalet för annars så kör planexen fast. Varför ska jag då köra med en stor dammsugare? Hur menar du att festool dammsugaren inte klarar det jag eftersöker? Är det att det generereas för mycket damm för att det ska fungera att ha möblerna kvar? Om man lägger skyddsplast över dem är det ok då? Är planexen lika bra/dålig som flexen när det gäller "dust extraction"?
 
vrida ner varvtalet på dammsugaren alltså.
 
Jag hyr ut både Festool Planex och dammsugare. Dammsugaren som man hyr tillsammans med Planex klarar dom kraven som ställs (om det är ett seriöst uthyrningsföretag). Vaccumet (som gör att slipplattan fastnar) ställer du på maskinen. Min rekommendation är att du har full sugeffekt på maskinen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.