För lite
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Jag brukar somna eller gå och lägga mig runt 00.00 - 01.30, går upp 6.30 - 7.00 nångång. Jag bor själv och har svårt att få ro och gå och lägga mig tyvärr.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Nu när jag bygger hus sent på kvällarna blir det oftast 5h sömn vilket är min för att fungera på dagarna givet att jag tar mig en stor kopp kaffe på kvällen (utan den koppen blir sömnbehovet en timme mer vilket får en att fundera hur nyttigt det egentligen är med kaffe :eek:)

Före jag hade barn var mitt sömnbehov ytterligare en timme mer men på något magiskt sätt klarar jag mig med mindre med barn.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Beror på vilket skift jag jobbar, jobbar jag fm så är det alldeles för lite... Helt oförmögen att lägga mig innan 12 och när klockan då ringer 04:45 blir det inte så många timmar tyvärr. Märker dock en stor skillnad mot för bara några år sedan, då kunde man ju glatt vara uppe och lalla runt i dagar i sträck med någon timme sömn här och där. Nu är jag ju helt förstörd efter 7 dagar på förmiddagsskiftet. :confused:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
För de mesta för lite, som många andra ;)

Brukar försöka komma i säng strax efter 22 då jag ska jobba fm, börjar 06.
När det är em-skift brukar jag försöka sova ikapp förmiddagarna och börjar få svårt att sova efter nätterna, stupar i säng men vaknar på tok för tidigt, och efter 2nattskift är det dags att vända tillbaka dygnet. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Nästan alltid 7-8 timmar, gå upp 7 på vardagarna och typ 8 på helgen. Blir det mindre än 7 timmar så är man seg hela dan.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hade lättare att uthärda sömnbrist till 30-årsåldern, sen blev det mycket segare. Det sägs att man ska behöva mindre sömn när man blir äldre men innan man kommer så långt verkar det visst vara en riktig gubbdipp :(
 
Hur mycket jag än sover är jag morgontrött.
Hur lite jag än sover är jag kvällspigg.
 
  • Gilla
jonahp och 5 till
  • Laddar…
D09
När jag var liten hade jag stora sömnproblem..

Kunde vara vaken i dygn ha ha ätit alla sömnmedel utan recept ( sjukvården gav aldrig ut sånt )

Sen jag började bygga hus har jag kunnat lägga mig på kudden och däcka av på en minut vilket underlättar när man ska sova få timmar :)

Får iofs dåligt minne när jag sover för lite, men istället för att jobba mindre så började jag skriva ner allt istället ;)
 
D09 skrev:
Får iofs dåligt minne när jag sover för lite, men istället för att jobba mindre så började jag skriva ner allt istället ;)
Det gäller att du kommer ihåg var du har din anteckningsbok. :p
 
  • Gilla
jonahp
  • Laddar…
D09
Micro skrev:
Det gäller att du kommer ihåg var du har din anteckningsbok. :p
Vem? 😜 😉
 
  • Gilla
hantverkare1 och 1 till
  • Laddar…
Nu när tempraturen är rimlig igen så lägger jag mig mellan 2300-2330, ev läser lite.
Går upp 0630. Sover oftast 3-4h i ett sträck, vaknar öppnar/stänger fönstret mer eller tar på mig filten också, sen sover jag vidare till klockan ringer.
På helgen så lägger jag mig runt samma tid oftast, om jag inte powernappar i soffan på eftermiddagen som idag... :/
Vaknar runt 0830 på helgen.
 
det brukar bli en dejt med kudden runt 01:00 och vardagar upp 05:00 så 4 timmar vardagar och lite mer på helgerna beroende på hur mycket man har att göra..
 
Hmm, här håller en stor orättvisa på att uppdagas. Vissa behöver 4 timmars sömn och andra 9. Säg att man är på jobbet 8 timmar + 1 timmes lunch, 2x45 minuter resväg, 2,5 timmar för "nödvändigheter" (laga mat, städa, diska, klippa gräs, hjälpa ungarna med läxor osv). Kvar till övrigt blir då 2 timmar för den med stort sömnbehov och 7 för den som klarar sig med lite...dvs en skillnad på 250%. Jag ska genast ta kontakt med ansvariga myndigheter så att dom kan införa en pigghets-skatt på er som erkänt att ni klarar er med fyra timmar. Dessa pengar ska användas för att betala ut bidrag till mig och andra tröttisar så att vi kan börja jobba halvtid istället och få motsvarande tid över. :)
 
  • Gilla
gockemannen
  • Laddar…
Lägger mig vid ca 23-24, sambon sover då. Vaknar 01, lilltjejjen vill in i sängen, sambon sover då. Vaknar 03 katten vill ut, sambon sover då. Vaknar 06, lilltjejjen vi se på tv, sambon sover då...
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.