Hej,

Jag letar efter en Car-In garageport (gärna med fönster).
Jag vill ha tag i en ny och den ska vara vit.

Finns det verkligen inte en chans att få tag på en sådan port längre?
Varför upphörde tillverkningen av dessa fantastiska portar?
Lätt att öppna/stänga, och lätt att montera utan att man ska behöva förstöra taket med en massa skenor och skit.

Jag köpte två i mitten av 90-talet till mitt dubbelgarage där jag bodde tidigare, och de sitter där ännu och är lika fina. Huset jag bor i nu är byggt 1972 och här sitter en problemfri Car-In port från samma år.

Nu renoverar jag ett garage och vill ha tag i en port utan skenor i taket, och det får inte vara en två-delad som öppnas utåt. Det ska vara typ Car-In.

Någon som vet var man kan finna en sådan eller något liknande?
Tacksam för alla tips! TACK! (OBS! Inga fula skenor i taket)
 
Kolla på blocket?

//AA
 
Tackar för tipset, men "blocket" har jag kollat varje dag i en månad.
Det finns nog mellan 5 - 8 begagnade och de flesta är bruna. Det finns endast en beg. med fönster.

Tar tacksamt emot fler tips och det handlar om att finna en port utan skenor i taket, den ska vara vit och ska inte vara tvådelad som öppnas utåt. Det ska vara typ Car-In.

Tack!
 
Japp! Det är en sådan.
Men vill köpa en ny och helst med fönster.
Svårt med reservdelar till dem nu.

Undrar om det var något farligt med dem eftersom de inte finns längre?
Det är verkligen en bra port.

Tack i alla fall!
Hojta gärna till igen om ni hittar någon ny, som inte behöver ha skenor i taket.
 
L
husband skrev:
Japp! Det är en sådan.
Men vill köpa en ny och helst med fönster.
Svårt med reservdelar till dem nu.

Undrar om det var något farligt med dem eftersom de inte finns längre?
Det är verkligen en bra port.

Tack i alla fall!
Hojta gärna till igen om ni hittar någon ny, som inte behöver ha skenor i taket.
Hej.
Jag håller verkligen med dig Car-In är en oöverträfflig port som inte finns ersättning för idag. Jag vill verkligen inte byta bort min från årsmodell 78-83 den är suverän. Idag har jag bytt fjäderarmar på den, till den senare varianten som såldes in på 2000-talet. Där har man ersatt den 2-3 cm öglan mitt på armen med en tvådelad bultad-led, det var just där i fjäderöglan som slitage hade blivit under årens lopp från det starkare fjäderstålet. Jag vill verkligen inte ha en port med elektrisk motor då jag saknar sidodörr till garaget. Tanken att en morgon stå där och inte kunna öppna vid strömavbrott och lita på en nödöppningsfuktion som aldrig varit använd ger mig kalla kårar.
Fjäderarmarna beställde jag på http://www.vpe.se
Ett tips alltså se över dem om du har varianten med ögla, tråkigt med en bristning pga av slitage.
Mvh Peter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.